• Visma/

Finland Kollektor Oy osti Divest Group konsernin ostolaskujen skannaus- ja tulkintapalveluliiketoiminnan

Visma -konserniin kuuluva Finland Kollektor Oy on ostanut Divest Group konsernin ostolaskujen skannaus- ja tulkintapalveluliiketoiminnan 14.4.2015. Oston myötä Kollektor –konserni vahvistaa asemaansa Pohjoismaissa yhtenä suurimmista ostolaskujen skannauspalveluita tuottavista yrityksistä.

”Näemme Suomessa valtavasti potentiaalia kasvattaa liiketoimintaamme, joten yrityskaupat oli luonteva tapa vahvistaa asemaamme täällä uutena toimijana”, kertoo Rune Skåren, Kollektor –konsernin toimitusjohtaja.

”Yrityksissä on ymmärretty, että jo yksittäisen paperilaskun maksaminen aiheuttaa huomattavia ylimääräisiä kuluja. Näistä kuluista halutaan päästä eroon, joten palvelumme kasvattaa voimakkaasti suosiotaan”, kommentoi myyntipäällikkö Kari Vartiainen, Finland Kollektor Oy.

Suomessa yritysten välillä liikkuu arviolta 200 miljoonaa laskua vuodessa. Näistä noin 50 % lähetetään paperilaskuina. Finland Kollektor Oy:llä uskotaan ostolaskujen skannauspalvelun vahvaan kasvuun. Pohjoismaissa Kollektorilla skannataan yli yhdeksän miljoonaa asiakasyritysten ostolaskua ja 10 miljoonan ostolaskun rajan odotetaan rikkoutuvan vuoden 2015 loppuun mennessä.

Kollektor toimii Suomessa, Ruotsissa sekä Norjassa. Yrityksen päätoimiala on ostolaskujen digitointi sekä tunnistus. www.kollektor.fi

Lisätietoja:

Kari Vartiainen