• Visma/

Juha Raitanen nimitetty Business Area Directoriksi Visman uuteen Ecosystem-segmenttiin – Fokus digitalisaatiossa ja tekoälyn hyödyntämisessä

Ohjelmistoyhtiö Visma on nimittänyt Juha Raitasen Business Area Directoriksi Visma-konsernin uuteen Ecosystem-segmenttiin ja osaksi Visma-konsernin laajennettua johtoryhmää.

Raitanen ottaa tulosvastuun 21 Visma-yhtiöstä kansainvälisesti, ja hän raportoi tehtävässään suoraan segmenttijohtaja Steffen Torpille. Raitanen tulee ohjaamaan strategiaa ja johtamaan toimintaa erityisesti digitalisaation, tekoälyn ja tuotekehityksen näkökulmista.

"Juha Raitasen vahva kokemus ja johtamistaidot tekevät hänestä täydellisen henkilön johtamaan omaa liiketoiminta-aluettaan erityisesti PropTech-segmentissämme. Odotamme hänen tuovan oman näkemyksensä ja kokemuksensa tekoälyyn ja tuotekehitykseen, joka auttaa meitä olemaan jatkossakin edelläkävijöitä digitalisaatiossa”, Ecosystem-segmentin johtaja Steffen Torp kertoo.

Raitasen vastuulla ovat muun muassa kiinteistöalan ohjelmistot, huollonohjausta tukevat ohjelmistot sekä verkkokauppaohjelmistot. Hänen tavoitteenaan on sekä vahvistaa orgaanista kasvua että hyödyntää yritysostojen tuomia mahdollisuuksia. Visman Ecosystem-segmentti nojaa vahvasti SaaS-pohjaisiin tuotteisiin, ja näiden jatkuva kehittäminen ja parantaminen ovat keskeisiä osia Raitasen strategiassa.

"Tämä on huikea mahdollisuus kasvattaa liiketoimintaa kansainvälisessä ohjelmistomarkkinassa. Pääsen tuomaan Vismalle uusia ohjelmistoja Suomeen ja auttamaan suomalaisia Visma-yhtiöitä valloittamaan kansainvälisiä markkinoita. On inspiroivaa päästä näkemään ja kokemaan, miten eri kokoiset yritykset toimivat eri puolilla Eurooppaa. Syksy tulee olemaan kovasykkeinen, mutta odotan sitä erittäin valmiina”, Juha Raitanen kertoo.

Raitanen on toiminut Visma Groupin palveluksessa yli viisi vuotta, ja hänellä on yli 20 vuoden kokemus johtotehtävistä ja hallitustyöskentelystä. Raitanen jatkaa toistaiseksi Visma Real Estate Oy:n toimitusjohtajana.

Visma Real Estaten uuden toimitusjohtajan haku on käynnistetty. Uuden toimitusjohtajan myötä Raitanen siirtyy Visma Real Estaten hallituksen puheenjohtajaksi.

Uudella segmenttijaottelulla Visma-konserni pyrkii parantamaan asiakaspalveluaan ja kehittämään liiketoiminnan kilpailukykyä. Suurimpana muutoksena Benelux-maat eivät enää muodosta omaa segmenttiään, vaan uudet segmentit ovat Small Business, Medium & Large Enterprise, Public ja Ecosystem.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Sanna Burton, brändi- ja viestintäjohtaja, Visma Finland Holding Oy, +358 50 322 5222

Visma
Visma on johtava liiketoimintakriittisten pilviohjelmistojen toimittaja. Yhtiön liikevaihto oli 2,06 miljardia euroa vuonna 2022. Vismalla on 14 000 työntekijää ja 1,4 miljoonaa asiakasta Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Rakennamme toimivampaa yhteiskuntaa yksinkertaistamalla ja automatisoimalla kaikenkokoisten yritysten ja organisaatioiden työtä.

Suomessa 1400 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaita sujuvoittamaan liiketoimintaansa.
www.visma.fi

Avainsanat: