• Visma/

Miia Vannisesta Visma Real Estaten toimitusjohtaja – jatkaa yhtiön vahvaa kasvupolkua

Digitalisaatio kiinteistöalalla ja teollisuudessa kiihtyy. Visma Real Estaten uusi toimitusjohtaja Miia Vanninen näkee liiketoiminnalle paljon kasvun mahdollisuuksia.

Visma Real Estate Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Miia Vanninen 1.12.2023 alkaen. Hän on toiminut aiemmin liiketoimintajohtajana muun muassa Alma Talentilla ja kehittänyt yritysten osaamista. Muutoksen johtaminen on hänelle tuttua.

”Käynnissä oleva nopea digitalisaatio tarjoaa liiketoiminnalle paljon kasvupotentiaalia. Tehtäväni toimitusjohtajana on jatkaa Visma Real Estaten vahvaa kasvu-uraa. Kun digitalisaatio kiihtyy ja etenee, vastaan tulee asioita, johon täytyy tarttua nopeasti”, Vanninen sanoo.

Visma Real Estate syntyi vuonna 2022, kun Visma osti Festum Softwaren. Tuolloin kiinteistöalan kaksi johtavaa ohjelmistoa, Tampuuri ja Hausvise, yhdistyivät saman katon alle. Kaupan yhteydessä palveluvalikoimaan tuli myös IA5-ohjelmisto ohjelmistorobotiikan ja dokumenttiautomaation ratkaisuineen. Viimeisimpänä muutoksena Visma Real Estaten tarjoomaan on lisätty teollisuuden tarpeisiin kehitetty toiminnanohjausjärjestelmä Visma L7 sekä Visma LTR.

”Haluamme mahdollistaa kasvun kiinteistö- ja teollisuustoimialan asiakkaillemme. Mutta toimintamme vaikutukset ulottuvat vieläkin kauemmas. Tampuurissa ja Hausvisessa hallinnoidaan kiinteistöjä, joissa asuu yhteensä noin 1,8 miljoonaa asukasta Suomessa. Iso osa suomalaisesta varallisuudesta on sidottu kiinteistöihin”, Vanninen huomauttaa.

”Visma Real Estaten ratkaisujen avulla kiinteistöjen hoito digitalisoituu ja automatisoituu – sanalla sanoen tehostuu. Kun kiinteistöistä pidetään hyvää huolta, pidetään samalla huolta suomalaisten varoista.”

Vanninen seuraa toimitusjohtajana Juha Raitasta, joka on nimitetty Business Area Directoriksi Visma-konsernin uuteen Ecosystem-segmenttiin.

”Miian kokemus vakuutti meidät. Strategiamme mukaisesti olemme kasvaneet ja tuoneet uusia tuotteita portfolioomme. Kumppaniverkoston laajentaminen on tuonut uusia palveluita asiakkaillemme. Miian luotsaamana Visma Real Estate voi vahvistaa edelleen asemaansa markkinoilla ja varmistaa yrityksemme pitkän aikavälin menestyksen”, Juha Raitanen sanoo.

”Olen innoissani päästessäni luotsaamaan Visma Real Estaten liiketoimintaa eteenpäin. Visma Real Estatella on ketterä yrityskulttuuri ja erinomainen tapa johtaa ihmisiä. Nämä asiat ovat hyvän ja kasvulle mahdollisuuksia luovan liiketoiminnan perusta”, Vanninen sanoo.

Lisätietoja:
Juha Raitanen, toimitusjohtaja, Visma Real Estate, +358 40 824 4203

Haastattelupyynnöt:
Sanna Burton, brändi- ja viestintäjohtaja, Visma Finland Holding Oy, +358 50 322 5222

Visma Real Estate Oy
Visma Real Estate on kotimainen ohjelmistoasiantuntija, joka tarjoaa ratkaisuja kiinteistöalalle, teollisuudelle sekä älykkääseen automaatioon. Yrityksen tuotteita ovat kiinteistösektorin toiminnanohjausjärjestelmät Tampuuri ja Hausvise, teollisuuden tarpeisiin kehitetty toiminnanohjausjärjestelmä Visma L7, sekä edellä mainittuja ohjelmistoja robotiikkaratkaisullaan tukeva IA5. Yritys on osa eurooppalaista Visma konsernia ja sillä on 8 toimistoa ja noin 180 työntekijää Suomessa. Visma Real Estate Oy:n liikevaihto vuonna 2022 oli noin 17 M€.

Visma
Visma on johtava liiketoimintakriittisten pilviohjelmistojen toimittaja, jonka liikevaihto oli 2,06 miljardia euroa vuonna 2022. Vismalla on 15 000 työntekijää ja 1,6 miljoonaa asiakasta Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Rakennamme toimivampaa yhteiskuntaa yksinkertaistamalla ja automatisoimalla kaikenkokoisten yritysten ja organisaatioiden työtä.

Suomessa yli 1400 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaita sujuvoittamaan liiketoimintaansa. www.visma.fi

Avainsanat: