Oppimateriaalin hankintakanava osaksi Wilmaa - Visma ostaa Dikaios Oy:n

Visma vahvistaa koululiiketoimintaansa ostamalla Dikaios Oy:n osakekannan. Uusi tuotesegmentti tulee osaksi Wilman tulevaisuuden työpöytää mahdollistaen oppilaitoksille mm. sähköisten oppimateriaalien hankinnan ja sujuvan lisenssinhallinnan Wilman kautta.

Wilma on Suomen käytetyin oppilashallintojärjestelmä, jolla on yli kaksi miljoonaa käyttäjää aina päiväkodeista ammatillisiin oppilaitoksiin saakka. Wilman kautta kulkee kotien ja koulun välinen viestintä, mutta järjestelmä pitää sisällään lisäksi paljon tietoa oppijasta ja oppimisesta. Wilman tulevaisuuden visio on olla opetuksen keskiössä, ja helpottaa opetuksen ammattilaisia kokoamalla tarpeelliset työvälineet helposti saataville. Nyt Visma vahvistaa koululiiketoimintaansa ostamalla Dikaios Oy:n osakekannan.

Dikaios on palveluteknologiaa kehittävä yritys, joka tarjoaa innovatiivisia ja organisaatioiden tarpeisiin yksilöityjä palveluja sähköisten sisältöjen hallintaan. Palveluteknologia kattaa Suomen suurimmat kustantajat ja lähes puolet Suomen kunnista sekä oppilaitoksista.

Dikaioksen palvelu yksinkertaistaa opetuksen järjestäjien materiaalihankintaa, kun materiaaleja hankkivat (opettajat, pääkäyttäjät,hankintavastaavat) voivat tehdä kaikki tilaukset yhdestä paikasta. Palvelusta löytyvät kaikki oppimateriaaleja tarjoavat tahot ja heidän tuotevalikoimansa. Samassa paikassa hoituu myös kaikkien eri toimijoiden lisenssien hallinta ja niiden seuranta.

“Palvelun tuominen kiinteäksi osaksi uutta Wilman työpöytää vähentää opettajien tarvetta navigoida tai luoda itse yhteyksiä eri palveluiden välille. Jatkossa materiaalien testaaminen, hankinta, jakaminen sekä varsinainen käyttäminen tapahtuvat yhden palvelun kautta”, kertoo liiketoimintajohtaja Teemu Lehtonen Visma Enterprise Oy:stä. “Vahvistimme myös Wilman oppilashallinnon pilvipohjaista tietojohtamista ostamalla syyskuussa School Day Helsinki Oy:n kehittämän Dashboard-palvelun, joka visualisoi oppilaitosten raportit ja tuo ajantasaista ja luotettavaa tietoa johtamisen tueksi. Molemmat kaupat tukevat entisestään tavoitettamme tarjota kaikki keskeiset opetuksen järjestämiseen tarvittavat palvelut yhdeltä luukulta”, jatkaa Lehtonen.

“Me Dikaioksella olemme erittäin iloisia siitä, että teknologiamme pääsee entistäkin tiiviimmäksi osaksi suomalaisten koulujen digiloikkaa. Meillä Dikaioksella kasvun ajurina on koko ajan ollut ajatus ketterämmästä, kustannustehokkaammasta ja ajan hermoille olevasta, käyttäjälähtöisestä digitaalisesta oppimisesta. Katsomme tulevaisuuteen suurella mielenkiinnolla ja tuomme tullessamme Visman oppimisen kokonaisuuteen reipasta, ratkaisukeskeistä tekemisen meininkiä ja vuosien kokemuksen alalta. Uskomme, että osana Vismaa voimme toimia entistä parempana kumppanina. Meille tämä kauppa on visiomme "We exist to make education more" mukainen, toivottu loikka kohti vaikuttavampaa tekemistä”, iloitsee Dikaios Oy:n toimitusjohtaja Miia Eskelinen-Fingerroos.

Lisätietoja:
Teemu Lehtonen, liiketoimintajohtaja, Visma Enterprise Oy, +358 50 595 5074
Miia Eskelinen-Fingerroos, toimitusjohtaja, Dikaios Oy, +358 40 513 9454

Dikaios Oy
Dikaios tarjoaa ratkaisun oppimiseen liittyvän tiedon hallintaan ja jakamiseen. Palvelulla pystytään hallitsemaan ja kontrolloimaan organisaatiossa oppimiseen liittyvää tietoa ja kokoamaan kaikki oppimiseen liittyvät toimijat yhteen palveluun.
www.dikaios.fi

Visma Enterprise Oy
Visma Enterprise tarjoaa monipuolisesti henkilöstö- ja työvoimanhallintaratkaisuja sekä opetushallinnon sähköisiä palveluita. Tuotteisiin kuuluvat Wilma, M2, Saima HR, Numeron ja Tiima. Taustallamme on ketterä pohjoismainen ohjelmistotalo Visma, joka työllistää Suomessa yli 1600 asiantuntijaa.
www.visma.fi/enterprise/

Avainsanat: