Verkkolasku laajenee rahoitukseen

Maventa ja Collector Bank yhteistyöhön kasvuyritysten rahoittamiseksi.

Verkkolaskutuksen sovelluksista rahoitusalalle on spekuloitu jo pitkään. Verkkolaskutuksen uranuurtaja Basware avasi pelin kaksi vuotta sitten lanseeraamalla yhteistyön Mastercardin kanssa. Opus Capita seurasi viime vuonna valjastamalla Karl Marxin oman Toimittajarahoitus-palvelunsa mannekiiniksi. Asiakasmäärältään Suomen suurin verkkolaskuoperaattori Maventa liittyi joukkoon tällä viikolla julkistamalla Maventa Laskurahoitus -palvelun yhdessä ruotsalaisen Collector Bank Ab:n kanssa.

Verrattuna kilpailijoihin, Maventan palvelu poikkeaa muista ratkaisuista helppoudellaan. Maventa Laskurahoitus -palvelussa laskuttaja lähettää laskunsa Maventan kautta. Maventa kopioi laskut automaattisesti Collector Bankille, joka toimii rahoitusyhtiönä. “Laskuttajan ei tarvitse muuttaa laskutusrutiinejaan tai koskea tietojärjestelmiin. Laskuttaja lähettää laskut kuten ennenkin, ainoa ero on, että rahat ilmestyvät yrityksen tilille saman tien”, kertoo Maventan tuotepäällikkö Juhani Mönkkönen Visma Solutionsilta. Maventa on norjalaisen Visman verkkolaskubrändi.

Collector Bank näkee tämän palvelun luontevana askeleena rahoitustoimialan sähköistymisessä. ”Yritysten taloushallinto on viime vuosina automatisoitunut harppauksin. Digitaalisena pankkina viemme tätä kehitystä eteenpäin yhdessä Visman kanssa”, kertoo Sales Manager Karl-Mikael Holmbäck Collector Bankilta.

Viime aikoina pankkien kiristyneet vakavaraisuusvaatimukset ovat johtaneet tilanteeseen, jossa erityisesti pk-yritysten on vaikea saada rahoitusta kannattavaankin liiketoimintaan. Tilanteeseen puuttui jopa nykyinen pääministeri ennen vaaleja hahmottelemalla blogissaan instrumenttia, jolla yritysten käyttöpääomantarve voitaisiin turvata. Maventa Laskurahoitus on kehitetty osin tämän huomion pohjalta. “Maventa Laskurahoitus on suuryrityksille kilpailukykyinen tapa tukea kasvua, mutta se on myös pienyrittäjien saatavilla. Maventa Laskurahoitus sopii kaikille kasvuyrityksille, joiden arvonlisäverollinen laskutus on yli 200 000 euroa vuodessa”, Mönkkönen kertoo.

Lisätietoja:

Juhani Mönkkönen, Tuotepäällikkö, Visma Solutions Oy
juhani.monkkonen@visma.com

Lisää tietoa, Maventa:

Maventa on sähköisen laskutuksen palveluntarjoaja ja verkkolaskuoperaattori, jota käyttää Suomessa oli 38000 yritystä. Maventa on integroitu yli 40:een taloushallinnon ohjelmistoon. Maventa on osa Visma-konsernia.

Visma Solutions on Suomen johtava SaaS-ohjelmistotoimittaja, joka tarjoaa ratkaisut liiketoiminnan pyörittämisen ja johtamisen tueksi pk-yrityksille yli 10 vuoden kokemuksella. Visma Solutionsin tuoteperheeseen kuuluvat taloushallinnon ja toiminnanohjauksen ratkaisu Visma Netvisor, työnohjausratkaisu Visma Severa, budjetoinnin ja raportoinnin työkalu Visma Navita sekä verkkolaskuoperaattorialusta Maventa. www.vismasolutions.com

Lisää tietoa, Collector Bank:

Collector on digitaalinen pankki, joka tarjoaa kustannustehokkaita ja innovatiivisia rahoitusratkaisuja henkilö- ja yritysasiakkaille. Innovaatiot ohjaavat työtämme. Mukautamme ja kehitämme uusia ratkaisuja asiakkaidemme tarpeisiin keskittyen nopeuteen, joustavuuteen ja teknologiseen kehitykseen. Tarjoamme saatavarahoitusta, yrityslainoja, maksuratkaisuja verkko- ja vähittäiskaupan ketjuille, luotonhallintaa, yksityislainoja ja talletuspalveluita. Vahva, yrittäjähenkinen, sitoutunut ja eettinen yrityskulttuurimme on tuottanut kasvua jo 15 vuoden ajan. Olemme haastaneet ja kehittäneet rahoitusalaa Pohjoismaissa perustamisvuodestamme 1999 lähtien. Kesällä 2015, Collector listautui Tukholman pörssiin ja saimme pankkitoimiluvan. www.collector.fi.