• Visma/

Visma laajentaa sähköisen allekirjoituksen palveluja ja ostaa Signom Oy:n

Räätälöityihin ohjelmistoratkaisuihin erikoistunut Visma Consulting Oy on ostanut Signom Oy:n, joka on yksi Suomen johtavista sähköisen allekirjoituksen ratkaisuja tarjoavista yhtiöistä. Signom on perustettu vuonna 2008 ja sillä on vahva asema sähköisen allekirjoituksen palveluissa erityisesti suurille ja keskisuurille suomalaisille yrityksille.

Visma on jo aiemmin ollut suuri toimija sähköisissä allekirjoituksissa Visma Sign ja X-Sign tuotteillaan. Signomin asema on erityisen vahva suurten suomalaisten yritysten ratkaisutoimittajana ja Signom-kaupan myötä Vismasta tulee selkeä markkinajohtaja koko sähköisen allekirjoituksen markkinassa Suomessa. Signom tulee liittymään osaksi Visma Consulting Oy:tä, jonka lähes 500 asiantuntijaa auttavat suomalaisia yrityksiä ja julkista sektoria selviämään digitalisaation haasteista.

”Olen erittäin iloinen, että Signom liittyi Visma-perheeseen. Signom on yksi Suomen johtavia toimijoita sähköisen allekirjoituksen markkinassa ja olemme olleet vaikuttuneita siitä, kuinka nopeasti he ovat kasvaneet ja kuinka laadukkaita ratkaisuja he ovat toimittaneet suurelle joukolle suomalaisia yrityksiä. Signomin ratkaisut täydentävät tuotteitamme erinomaisesti ja yhdessä pystymme nyt tarjoamaan markkinoiden johtavat sähköisen allekirjoituksen ratkaisut niin pk-sektorille, suuryrityksille, kuin julkiselle sektorillekin”, sanoo Visma Consulting Oy:n toimitusjohtaja Petri Lillberg.

”Signom on menestynyt itsenäisenä yhtiönä erinomaisesti, mutta koimme, että nyt on oikea aika liittyä osaksi suurempaa organisaatiota. Osana Vismaa meillä on selvästi leveämmät hartiat liiketoiminnan kasvattamiseen. Erityisesti myynnin, markkinoinnin ja tuotekehityksen panostuksilla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme enemmän lisäarvoa ja kiihdyttämään yhtiön kasvua entisestään. Näimme myös tärkeänä osana kokonaisuutta Visman kyvyn tarjota koko tiimillemme ammatillisia kehittymisen mahdollisuuksia. Visman organisaatio, toimintamalli ja yrityskulttuuri osuivat täydellisesti yksiin omien arvojemme kanssa. Visma on erinomainen paikka Signomin menestystarinan jatkamiseen”, sanoo Signom Oy:n toimitusjohtaja Ossi Marko.

Signom jatkaa osana Vismaa itsenäisenä yhtiönä eikä kaupalla ole vaikutuksia Signomin henkilöstöön tai asiakkaisiin.

Lisätietoja:
Petri Lillberg, toimitusjohtaja, Visma Consulting Oy, +358 40 577 7014
Ossi Marko, toimitusjohtaja, Signom Oy, +358 50 555 1405

Visma Consulting Oy
Visma Consulting on IT-konsultointiin ja ohjelmistoratkaisuihin keskittyvä palveluyritys. Yli 450 asiantuntijaamme rakentavat toimivampaa yhteiskuntaa mm. palvelumuotoilun, digitaalisten palveluiden, räätälöityjen IT-ratkaisujen, tiedolla johtamisen sekä tekoälyratkaisujen avulla. Asiakkainamme ovat suomalaiset suuryritykset sekä julkinen sektori. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 65 miljoonaa euroa. Olemme osa pohjoismaista Visma-konsernia ja toimistomme sijaitsevat Helsingissä, Hyvinkäällä, Tampereella, Lappeenrannassa ja Jyväskylässä. www.vismaconsulting.fi

Signom Oy
Signom Oy on suomalainen ohjelmistoyritys, joka erikoistunut sähköisten allekirjoitusprosessien hallintaan. Signomin kattavan allekirjoituspalvelun avulla voidaan hoitaa joustavasti vaativat allekirjoitusprosessit asiakkaan liiketoimintavaatimusten mukaisesti. Toteutukset käyttöliittymineen sekä integrointeineen räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Yli sata suomalaista suuryritystä luottaa Signomin allekirjoitusratkaisuun, ja tämän avulla on tehty sähköisesti jo miljoonia allekirjoituksia. Signomin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 1,6 miljoonaa euroa. Yrityksen tiimissä työskentelee 7 henkilöä. Lisätietoja: company.signom.com.

Avainsanat: