• Visma/

Visma laajentaa sosiaali- ja terveysalan toiminnanohjaukseen ostamalla DomaCaren

Ohjelmistoyhtiö Visma on ostanut oululaislähtöisen Invian Oy:n, jonka avaintuotteen DomaCaren avulla sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset voivat tehostaa asiakasprosesseja, hoidon laatua ja taloushallintoa.

"DomaCare yksinkertaistaa ja integroi yli kahdensadan pääasiassa sosiaalialalla toimivan asiakkaan prosessit yhteen alan suosituimmista toiminnanohjausjärjestelmistä. Palvelua käyttää jo yli 30 000 alan ammattilaista ja näemme palvelulle edelleen kasvavaa tarvetta”, sanoo Visma Enterprise Oy:n toimitusjohtaja Jukka Holm.

Invianin avaintuote DomaCare on kokonaisvaltainen ja räätälöitävä toiminnanohjausjärjestelmä (ERP) sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille. Ratkaisu sisältää muunmuassa sujuvan asiakastietojen hallinnan, pitkälle automatisoidun laskutuksen, sekä keskeiset tilastot ja raportoinnin.

"Uskomme, että Suomen sosiaali- ja terveysalan digitalisaatio nopeutuu yhteistyössä Visman kanssa ja että DomaCaren innovaatiot ja palvelut paranevat osana Visman kokonaistarjoamaa", sanoo Invian Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Jussila.

DomaCaren visio on perustamisvuodesta 2007 lähtien ollut tehokkuuden lisääminen ja hoidon laadun parantaminen sosiaali- ja terveysalan innovaatioiden ja pilvipohjaisten ratkaisujen avulla.

”Tämä tuo nykyisille ja uusille asiakkaille entistä kattavampia ratkaisuja ja mahdollisuuksia. Digitaalisuudesta on tullut yhä tärkeämpi hoitoalalla automaation, integraatioiden, turvallisuuden, vaatimustenmukaisuuden ja saavutettavuuden vaatimusten takia. Tämä yritysosto tukee vahvasti Visman näkemystä asiakkaidemme päivittäisten tehtävien yksinkertaistamisesta”, kertoo Holm.

Visma on vakiinnuttanut paikkansa sosiaali- ja terveysalan hallinnon kumppanina Suomessa ja Pohjoismaissa, tarjoten jo ennestään terveyden- ja sosiaalihuollon asiakkaille hyötyjä järjestelmien kuten Visma Numeron WFM:n ja Personec-palkanlaskennan avulla.

Invian Oy ja yrityksen henkilöstö muodostavat yrityskaupan myötä uuden Visma-yhtiön. Toimitusjohtajana jatkaa Ilkka Jussila. Kauppa ei vaikuta Invianin sopimuksiin, henkilöstöön tai asiakkaisiin. Invian työllistää 30 osaajaa Oulussa ja Espoossa.

Lisätietoja:
Jukka Holm, toimitusjohtaja, Visma Enterprise Oy, puh. +358 40 560 6797
Ilkka Jussila, toimitusjohtaja, Invian Oy, puh. +358 50 530 0033

DomaCare
Oululaisen Invian Oy:n kehittämä DomaCare-toiminnanohjausjärjestelmä sai alkunsa vuonna 2007, jonka jälkeen se on saavuttanut vahvan aseman osana suomalaista sosiaali- ja hoitoalaa. Tänä päivänä DomaCare on yksi alansa nopeimmin kasvava ja kehittyvä ohjelmistoratkaisu. Päivittäin DomaCarea käyttävää tuhannet tyytyväiset hoiva-alan ammattilaiset ympäri Suomen.

Avainsanat: