• Visma OLD/

Visma ostaa Latvian suurimman ERP-järjestelmätarjoajan ja laajentaa läsnäoloaan Baltiassa

Ensimmäisen Latviasta tekemänsä yritysoston myötä Visma työntyy nyt syvemmälle Baltian alueelle. Visma ostaa FMS Groupin, joka on Latvian johtava yritysten toiminnanohjaukseen suunniteltujen ERP (Enterprise Resource Planning) ja liiketoimintatiedon hallintaan tarkoitettujen BI (Business Intelligence) -ohjelmistojen tarjoaja. FMS Groupilla on Latviassa yli 30 prosentin markkinaosuus. Yrityskauppa laajentaa Visman läsnäoloa Itämeren alueella hyvin merkittävästi.

– FMS:n ostaminen on osa Visman kasvustrategiaa ja meidän keskittymistämme ERP- ja BI-ohjelmistoihin. Visma on jo pitkään tarkastellut erilaisia kasvumahdollisuuksia Baltian markkinoilla, ja olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että olemme päässeet sopimukseen FMS:n kanssa. Visma on jo läsnä Liettuassa, ja uskomme, että nyt avautuu uusia mahdollisuuksia edetä alueella eteenpäin. Lisäksi Pohjoismaat ja Baltia ovat liiketoiminnallisesti läheisesti kytköksissä toisiinsa, ja koska maat ovat EU:n jäseniä, sen myötä voi uskoaksemme tarjoutua kasvumahdollisuuksia kun samanaikaisesti myös maiden BKT:t ovat kehittymässä positiivisesti.  Tavoitteenamme on luoda uutta kasvua ja hyödyntää Visman vahvaa tuote- ja palveluportfoliota Itämeren alueella. FMS on tärkeä hankinta, yhtiöllä on vahva tuotevalikoima ja hyvä asiakaskunta sekä erittäin osaava tiimi, Visman toimitusjohtaja Øystein Moan luonnehtii.

– Olemme jo jonkin aikaa etsineet kumppania, joka voi auttaa meitä kasvamaan ja tuoda meille modernia teknologiaa. Tältä pohjalta lähestyimme äskettäin Vismaa, ja olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että olemme nyt voineet lyödä sopimuksen lukkoon. FMS:lle on tärkeää olla osa vahvaa pohjoismaista yhtiötä, joka voi auttaa kehittämään FMS:ää tulevina vuosina. Meidän johtoryhmämme ja kaikki työntekijämme ovat erittäin motivoituneita liittymään osaksi Vismaa, FMS:n toimitusjohtaja Janis Bergs kertoo.

Lisätietoja antaa:

Øystein Moan, CEO, Visma AS, +47 920 80 000

FMS lyhyesti

FMS on Latvian johtava ERP- ja BI-järjestelmien tarjoaja ja ohjelmistokonsultti. Yhtiö on julkisen sektorin ja suurasiakkaiden tärkein järjestelmäntoimittaja. Vuonna 2013 yhtiön henkilöstömäärä oli 197. Yhtiöllä on toiminnanohjaus- ja liiketoimintatiedon hallintajärjestelmistä yli 20 vuoden kokemus.

Avainsanat: