• Visma/

Visma ostaa Logium Oy:n ja vahvistaa asemaansa SaaS-pohjaisten HRM-ratkaisuiden tarjoajana

Oslo 10.2.2014

Visma ostaa suomalaisen matka- ja kuluhallinnan sekä työajanhallintajärjestelmiä tarjoavan Logium Oy:n ja vahvistaa asemaansa julkishallinnon ja suuryritysten segmentissä Suomessa.

Logium on innovatiivinen ja kasvava ohjelmistoyritys, joka on erikoistunut matka- ja kuluhallinnan ohjelmistoihin sekä työajan hallintajärjestelmiin. Yhtiö on kasvanut voimakkaasti viime vuosina, ja sen liikevaihto oli 5 miljoonaa euroa vuonna 2013. Suomi on Visman keskeinen markkina-alue ja yrityskaupan myötä Visma vahvistaa toimintojaan HRM- ja SaaS-ratkaisujen alueella.

- Tällä yritysostolla on tärkeä rooli Visman aseman vahvistamisessa julkishallinnon ja suuryritysten segmentissä Suomessa. Olemme erittäin vaikuttuneita Logiumin johtavista ratkaisuista kyseisellä toimialalla. On hienoa saada heidät osaksi Visma-perhettä, sanoo toimitusjohtaja Jan Ivar Borgersen, Visma Enterprise Solutions -divisioonasta.

Visma vahvistaa asemaansa Suomessa useilla yritysostoilla. Logiumin osto on Visman kolmas yritysosto vuoden 2014 puolella. Yrityskaupan avulla Visma kasvattaa markkinaosuuttaan pilvipohjaisten HRM-ratkaisujen alueella. Visma työllistää Suomessa 950 henkilöä ja määrä kasvaa nopeasti.

Lisätietoja antavat: Jan Ivar Borgersen, toimitusjohtaja, Enterprise Solutions, Visma Software GLA +47 90 54 87 45 ja Kimmo Palmu, toimitusjohtaja Logium Oy, +358 400 804 804

Tietoja Logiumista: Logium Oy on johtava suomalainen ohjelmistoyritys, joka on erikoistunut SaaS-pohjaisiin matkakuluhallinnan ohjelmistoihin sekä työajan hallintajärjestelmiin. Logium Oy on perustettu vuonna 1997 ja sen kotipaikka on Helsinki. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2013 5 miljoonaa euroa. Lisätietoja: http://www.logium.com/

Avainsanat: