Visma ostaa Prioriten ja laajentuu Suomen ICT konsultointimarkkinaan

Visma ostaa suomalaisen konsultointiin ja tietojärjestelmäratkaisuihin keskittyvän Priorite konsernin ja laajentuu Suomen ICT konsultointimarkkinaan.

Priorite Oy ja sen tytäryhtiö Proactum Oy ovat tehdyn kaupan jälkeen osa Vismaa, Pohjoismaiden johtavaa konsultointi-, ohjelmisto- ja taloushallintoratkaisujen konsernia. Vismalla on vahva rooli ICT konsultoinnissa ja ohjelmistoratkaisujen toimittajana Norjassa, Tanskassa ja Ruotsissa ja ostoksen myötä Visma laajentaa Suomen liiketoimintojaan kyseiselle markkinalle.

Priorite Oy ja Proactum Oy ovat kasvattaneet aggressiivisesti markkinaosuuttaan Suomen konsultointi- ja IT markkinoista ja vuonna 2013 yritykset tekivät yhteensä 7,8 meur liikevaihdon. Yrityksillä on vahva asema Suomen julkisen sektorin ja suurten yritysten markkinalla ja ne ovat toimittajina useissa kansallisesti merkittävissä puitesopimuksissa.

Yrityskauppa vahvistaa Visman asemaa Suomen markkinoilla ja kasvattaa sekä kilpailukykyä että palveluiden laajuutta olemassa oleville ja uusille asiakkaille. Suomi on tärkeä markkina Vismalle ja meidän tavoitteenamme on kasvaa Suomessa aggressiivisesti, kertoo Visman toimitusjohtaja, Øystein Moan.

Visma työllistää Suomessa yli 900 henkilöä ja henkilöstön määrä on kasvanut nopeasti. – Priorite on erinomainen lisä Visma konserniin, ja se mahdollistaa laajentumisen Suomen konsultointi- ja ohjelmistokehitysmarkkinaan; tämä tuo meille selkeitä synergiaetuja , Moan jatkaa.

Uuden yhtiön toimitusjohtajana toimii Petri Lillberg, joka on aiemmin toiminut Proactum Oy:n toimitusjohtajana. Lillbergin mukaan kauppa tuo Suomen toiminnoille vahvan selkänojan, koska jatkossa taustalla on yli 5 600 henkilön vakavarainen, Pohjois-Eurooppalainen yhtiö.

– Priorite konserni on kasvanut ripeästi ja kannattavasti perustamisestaan lähtien ja tehty kauppa vahvistaa kasvua entisestään, toteaa Lillberg. Visman konsultointiliiketoiminnassa toimii Pohjoismaissa ja Liettuassa yli 500 konsultointi- ja ohjelmistoalan asiantuntijaa ja yhdessä kykenemme tarjoamaan markkinoille entistäkin laajemman osaamispohjan ja palveluvalikoiman, Lillberg jatkaa.

Lisätietoja:

Carsten Boje Møller, Division Director Visma Consulting, +45 21 48 48 31

Petri Lillberg, toimitusjohtaja, Priorite Oy, Proactum Oy, +358 40 577 7014

Lisää tietoa Prioritesta

Priorite konserni on vuonna 2006 perustettu ICT-konsultointiin ja ohjelmistoratkaisuihin keskittyvä palveluyritys. Priorite Oy keskittyy johdon ja ICT-alan konsultointiin sekä osaajavuokraukseen. Priorite Oy:n tytäryritys, Proactum Oy, on avoimen lähdekoodin tietojärjestelmäratkaisujen johtava asiantuntija, jonka erikoisosaamisaluetta ovat mm. portaalit ja sisällönhallinta, sähköinen asiointi, asian- ja asiakirjanhallinta sekä integraatio- ja arkkitehtuurihankkeet. Yhtiöiden konsolidoitu liikevaihto 2013 oli yli 7,8 meur ja toimistot ovat Espoossa ja Tampereella. Lisätietoja www.priorite.fi ja www.proactum.fi.

Lisää tietoa Vismasta

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoten ohjelmistoja, ulkoistuspalveluita, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT ratkaisuja sekä IT projekti- ja konsultointipalveluita. Visma digitalisoi liiketoimintaprosesseja julkisen sektorin ja yksityisen sektorin asiakkaille. 340 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina ostaa yli 330 000 asiakasta. Visma-konsernissa on yli 5 600 työntekijää ja vuonna 2013 sen liikevaihto oli 6 500 miljoonaa Norjan kruunua. Suomessa Vismalla on yli 900 henkilöä ja yli 50 000 asiakasta. Lisää tietoa yrityksestä: www.visma.com.

Avainsanat: