• Visma/

Visma tukee pääomasijoituksellaan kirjanpidon tekoälyä kehittävän FabricAI Oy:n kasvua

Ohjelmistoyhtiö Visma on lähtenyt tukemaan kirjanpidon tekoälyä kehittävän startup FabricAI Oy:n kasvua pääomasijoituksella. Rahoitus käytetään kasvun vauhdittamiseen, tuotekehitykseen sekä kansainvälistymiseen.

Visma on tehnyt pääomasijoituksen tamperelaisen startup FabricAI Oy:n kasvun tukemiseksi. Vuonna 2018 perustetun FabricAI:n kehittämä tekoälysovellus automatisoi ostolaskujen käsittelyn. Rahoitus käytetään kasvun vauhdittamiseen, tuotekehitykseen sekä kansainvälistymiseen.

FabricAI:n asiakkaina on Suomen suurimpia tilitoimistoja, yrityksiä sekä julkisen sektorin toimijoita. Tällä hetkellä tekoälysovelluksella käsitellään yli 400 suomalaisen yrityksen ostolaskut. FabricAI työllistää 6 henkilöä.

Visma tukee FabricAI:n kehitystä sijoituksella ja olemalla mukana vähemmistöosakkaana.

“FabricAI on markkinoiden edistyksellisin ratkaisu tekoälyn soveltamisessa taloushallinnon automaatioon. Haluamme tukea suomalaista tekoälyosaamista ja auttaa sitä pääsemään myös kansainvälisille markkinoille. Olemme vakuuttuneet FabricAI:n tiimin ainutlaatuisesta osaamisesta ja uskomme, että FabricAI:lla on erinomaiset mahdollisuudet kasvaa nopeasti Suomessa ja kansainvälisesti. FabricAI pystyy tuottamaan merkittävää lisäarvoa Visman lähes miljoonan asiakkaan ekosysteemille”, toteaa Visma Finland Holdingin hallituksen jäsen Juha Mäntylä.

”Rahoituksella on suuri merkitys sekä yritykselle että työntekijöillemme. Tämä on myös vahva luottamuksen signaali yrityksemme visiota ja kehittämäämme tekoälyä kohtaan. Saamamme rahoitus tarjoaa meille mahdollisuuden panostaa aikaisempaa enemmän tuotekehitykseen ja vauhdittaa mahdollisimman pitkälle automatisoidun taloushallinnon vision toteutumista”, kertoo FabricAI:n toimitusjohtaja Jarkko Tolvanen.

“Olemme viimeisen vuoden aikana varmistaneet tekoälyn hyödyt asiakkaidemme kanssa tuotantokäytössä. Seuraavat askeleet tulevat olemaan markkinoinnin aloittaminen ja toiminnan skaalaaminen Suomessa ja ulkomailla”, jatkaa Tolvanen.

Lisätietoja:
Juha Mäntylä, hallituksen jäsen, Visma Finland Holding Oy, +358 400 406 767