Visma vahvistaa ERP-tarjoomaansa ostamalla Fikuro Oy:n

Visma Software Oy vahvistaa tarjoomaansa ostamalla jyväskyläläisen Fikuro Oy:n ja yhtiön kehittämän ohjelmiston. Tuote on moderni ja ketterä selainpohjainen toiminnanohjausjärjestelmä (ERP) PK-yrityksille, erityisesti valmistavaan teollisuuteen.

Visma Software on johtava toiminnanohjaus- ja taloushallintojärjestelmien toimittaja Suomessa, erityisesti PK-sektorilla. Yhtiön järjestelmiä käyttää yli 14 000 asiakasta ja niissä hoidetaan yli 80 000 yrityksen taloushallintoa. Fikuro Oy:n ERP-ohjelmisto täydentää tarjoomaa erityisesti valmistavan teollisuuden toimialalla.

Nyt julkistetun kaupan myötä Fikuro Oy:n toiminta ja asiakassuhteet jatkuvat ennallaan. Henkilöstö siirtyy Visman palvelukseen ja asiakaspalvelu jatkuu kuten tähänkin asti.

“Kaupan myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme modernin, ketterän ja selainpohjaisen toiminnanohjausjärjestelmän”, kertoo liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Tapper. “Tulemme investoimaan tuotteeseen merkittävästi ja pystymme palvelemaan jatkossa myös uusia asiakasryhmiä. Jatkamme panostuksia myös nykyisiin tuotteisiimme ja kokonaistarjoomamme onkin nyt selvästi markkinoiden vahvin”, jatkaa Tapper.

“Uusi omistaja tuo Fikuron hartioihin lisää leveyttä. Osana Vismaa pystymme kehittämään tuotetta eteenpäin aivan uudella tavalla ja palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin”, kertoo Fikuro Oy:n toimitusjohtaja Jussi Seppälä. “Yhtiön perustajina meitä kiinnostaa ennen kaikkea Visman vahva sitoutuminen ja yhteinen näkemys siitä, miten tuotetta kannattaa viedä eteenpäin”, Seppälä painottaa.

“Asiakkaat haluavat yksinkertaisia ja helppoja, käyttäjät edellä suunniteltuja ohjelmistoja, jotka tukevat liiketoimintaa arjessa. Selainpohjaiset palvelutuotteet (Software as a Service) ovat myös toiminnanohjauksen alueella vahvassa nousussa. Tämä on meille strateginen investointi”, toteaa Visma Software Oy:n toimitusjohtaja Tommi Laitinen.

Lisätietoja:
Vesa-Pekka Tapper, liiketoimintajohtaja, Visma Software Oy, +358 41 538 9293
Jussi Seppälä, toimitusjohtaja, Fikuro Oy, +358 50 441 6240

Fikuro Oy
Vuonna 2017 perustettu Fikuro on kehittänyt helppokäyttöisen ja kustannustehokkaan toiminnanohjausjärjestelmän, joka voidaan ottaa käyttöön jopa päivässä. Ohjelmisto on tarkoitettu erityisesti PK-yrityksille, jotka tekevät tuotteiden valmistusta ja kokoonpanoa ja sillä voidaan hoitaa yrityksen tuotanto, varastot ja myynti. fikuro.visma.fi

Visma Software Oy
Visma Software on suomalainen ohjelmistoyritys, joka tarjoaa toiminnanohjauksen ja taloushallinnon digitaalisia ratkaisuja erityisesti PK-yrityksille. Ratkaisuja käyttää Suomessa yli 14 000 yritystä. Taustallamme on ketterä pohjoismainen ohjelmistotalo Visma, joka työllistää Suomessa yli 1600 asiantuntijaa. Lue lisää Visma Softwaresta

Avainsanat: