Visma vahvistaa työvoiman hallinnan osaamistaan ostamalla Aikajana Oy:n

Pohjois-Euroopan suurin ohjelmistotalo Visma ostaa Aikajana Oy:n Procomp Solutions Oy:ltä ja vahvistaa entisestään asemaansa pilvipohjaisten työvoiman hallinnan ratkaisujen tarjoajana.

Visma Enterprise tarjoaa moderneja pilvipohjaisia ohjelmistoja suomalaisten yritysten ja julkisten organisaatioiden työvuorosuunnitteluun, työvuorojen optimointiin ja työajan seurantaan. Visma ja Procomp Solutions Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Visma hankkii työvoiman hallintaan erikoistuneen Aikajana-ratkaisun ostamalla Aikajana Oy:n osakekannan. Kaupan myötä Vismalle siirtyy myös 20 työvoimahallinnan ammattilaista.

Procompin Aikajana-ratkaisu auttaa yrityksiä työvoiman hallinnan haasteissa. Älykkään suunnittelun avulla voidaan optimoida työvuoroja, laskea kustannuksia ja helpottaa hallintaa ja raportointia. Visma Enterprisella on ratkaisuja niin työajan seurantaan kuin työvoiman hallintaan toimialoille, joissa on suuri henkilöstömäärä, vuorotyö ja nopeasti muuttuvat tilanteet. Ostamalla Aikajanan Visma vahvistaa asemaansa työvoiman hallinnan markkinajohtajana.

“Procompin Aikajana-liiketoiminta on ollut viime vuodet hyvässä kasvussa ja on vakiinnuttanut asemansa merkittävänä toimijana työvoiman hallinnan markkinassa. Tässä kohtaa meillä on ilo kertoa liiketoimintakaupasta, jonka myötä Aikajana Oy siirtyy osaksi Visma-konsernia. Näimme Visman parhaaksi vaihtoehdoksi asiakkuuksien, henkilöstön ja tuotteen kehittämisen näkökulmasta”, kertoo Jani Rautiainen Procomp Solutions Oy:n toimitusjohtaja.

“Procomp Solutions Oy jatkaa hyvää kehitystä kahdella liiketoiminta-alueella ja fokusoituu tulevaisuudessa logistisiin ratkaisuihin ja liikkuvien resurssien optimointiin, jossa yhtenä voimakkaana kasvualueena on kansainväliset markkinat ja erityisesti laajentuminen UK:n kotihoitomarkkinassa”, Jani Rautiainen jatkaa.

“Aikajana-ratkaisu ja heidän osaaminen on se puuttuvat palanen, jota olemme etsineet. Aiemmin emme ole voineet tarjota ratkaisua kaikille toimialoille, mutta jatkossa voimme kattaa kaikki kotimaiset työvoiman hallinnan tarpeet yli 70 kotimaisen alan ammattilaisen voimin. Ei ole liioiteltua sanoa, että meillä on tämän alan ylivoimaisesti laajin osaaminen ja ratkaisuvalikoima”, kertoo Visma Enterprisen toimitusjohtaja Jukka Holm.

“WFM-hankkeita usein yhdistää se, että liiketoiminnalliset hyödyt ovat merkittäviä ja helposti osoitettavissa, mutta muutosprojektien läpiviennit voivat olla asiakasorganisaatioille haastavia monella tapaa. Siksi hyvä ja osaava kumppani on todella arvokas asia”, Jukka Holm lisää.

Lisätietoja:
Jukka Holm, toimitusjohtaja, Visma Enterprise Oy, +358 40 560 6797
Jani Rautiainen, toimitusjohtaja, Procomp Solutions Oy, +358 40 5252 322

Procomp Solutions Oy
Procomp Solutions Oy kehittää ja tarjoaa älykkäitä ratkaisuja logistiikkaan ja liikkuvien resurssien suunnitteluun ja optimointiin. Tuotteisiin kuuluvat R2 toiminnanohjaus ja R2 Optimointi. Procomp Solutions Oy on yksityinen suomalaisessa omistuksessa oleva ohjelmistotalo, joka työllistää 30 asiantuntijaa.
www.procomp.fi

Visma Enterprise Oy
Visma Enterprise tarjoaa monipuolisesti henkilöstö- ja työvoimanhallintaratkaisuja sekä opetushallinnon sähköisiä palveluita. Tuotteisiin kuuluvat Wilma, M2, Saima HR, Numeron ja Tiima. Taustallamme on ketterä pohjoismainen ohjelmistotalo Visma, joka työllistää Suomessa yli 1600 asiantuntijaa.
www.visma.fi/enterprise/

Avainsanat: