• Volkswagen | K-Auto/

Elegantti urheilullisuus kohtaa taloudellisuuden: Volkswagen esittelee nelivetoisen SUV-coupé ID.5 GTX:n Münchenin autonäyttelyssä

• Naamioitu, jo lähes tuotantomallia vastaava täyssähköinen ID.5 GTX ensiesitellään Münchenin autonäyttelyssä
  • ID.5 GTX on Volkswagenin ensimmäinen coupé-mallinen sähköinen SUV
  • Neliveto kahdella sähkömoottorilla, toimintamatka jopa 497 km (WLTP)

Coupén eleganssi, SUV-mallin vahvuudet ja kaikki tämä täysin sähköisenä: ID.5 GTX saa ensi-iltansa naamioituna konseptiautona Münchenin kansainvälisessä autonäyttelyssä 7. syyskuuta. Ensimmäinen täyssähköautojen MEB-alustaan perustuva SUV-coupé herättää huomion tyylikkäällä muotoilullaan, kahdella tehokkaalla moottorillaan ja nelivedollaan. Car2X-teknologialla varustettu ID.5 GTX pystyy autojen väliseen kommunikaatioon ja se päivittyy langattomasti verkon kautta.

ID.5 GTX on Volkswagenin ensimmäinen täyssähköinen SUV-coupé. Soljuvien linjojensa ansiosta se on elegantti ja urheilullinen. Lyhyet ylitykset ja suuret pyörät korostavat ajoneuvon vahvaa olemusta.

Vahva keula ja elegantti kori

Keulan miellyttävää ilmettä hallitsevat korkealle sijoitetut IQ.Light-led-matriisiajovalot, joiden pitkien valojen valokeilaa hallitaan älykkäästi. Valonauha ulottuu kapenevana aina keskellä keulaa sijaitsevaan Volkswagen-logoon saakka. Lähivalojen tunnistettavaa ilmettä täydentävät valaistut hunajakennoelementit, jotka korostavat auton urheilullista olemusta myös sen olleessa paikallaan. Litteät ja kaltevat A-pilarit on sijoitettu lähelle keulaa. Ne antavat kattolinjalle tyylikkään soljuvan linjan, joka ulottuu matalana korin yli, ja kapenee kohti integroitua takaspoileria. Takana huomio kiinnittyy valonauhaan ja vaakasuorat linjat korostavat perän leveyttä. 3D-muotoillut led-takavalot täydentävät ylellistä tunnelmaa.

GTX on urheilullisuuden uusi ilmentymä

GTX-lyhenne edustaa Volkswagen-brändin uudenlaista urheilullisuutta. Se jatkaa menestyneiden GTI-, GTD- ja GTE-mallien perinnettä – ja siirtää sen sähköisen liikkumisen maailmaan. ID.5 GTX:n etu- ja taka-akseleille sijoitetut sähkömoottorit nelivedolla takaavat vahvan ajokokemuksen, erinomaisen pidon ja urheilullisen ajettavuuden. Akselien väliin sijoitettu suuri litiumioniakku mahdollistaa jopa 497 kilometrin toimintamatkan (WLTP).

Saapuessaan jälleenmyyjille ensi vuonna ID.5 GTX on urheilullisen GTX-sarjan toinen malli, joka vauhdittaa ACCELERATE-strategiaa. Volkswagenin tavoitteena on olla kestävän liikkumisen suosituin brändi. Vuoteen 2030 mennessä tavoitteena on nostaa Volkswagenin Euroopan kappalemääräisestä myynnistä täyssähköautojen osuus 70 prosenttiin. Volkswagen pyrkii olemaan hiilineutraali vuonna 2050.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.