Euroopan myydyin SUV nyt ennakkomyynnissä myös Suomessa – Volkswagen Tiguan eHybridin vuoro sähköistää Suomea

Uudistuneen Volkswagen Tiguanin ennakkomyynti on alkanut Suomessa. Ensimmäiset autot saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille lokakuussa, jolloin asiakkaat pääsevät tutustumaan uudistuneeseen Tiguaniin myös koeajoilla. Mikäli asiakas valitsee voimalinjaksi TSI-bensiinimoottorin tai TDI-dieselmoottorin, uuden Tiguanin saa käyttöönsä vielä tämän vuoden puolella.

Suomen mallistoon on Volkswagenin tarjonnasta valittu kolme varusteluvaihtoehtoa: Tiguan, Style ja R-Line. Tiguan-varustelutasossa on jo erittäin kattava vakiovarustelu. Style on puolestaan ladattu täyteen toiminnallisilla varusteilla ja R-Line painottaa urheilullista ulkonäköä.

Uudistuneen Volkswagen Tiguanin ennakkomyynti alkaa kuudella malliversiolla. TSI-bensiinimoottorien sekä TDI-dieselmoottorien tarjonta täydentyy loppuvuoden aikana.

eHybrid – ladattava hybridi

Ennakkomyynnissä on alusta alkaen myös odotetut eHybrid-versiot eli ladattavat hybridit, joiden toimitukset alkavat vuonna 2021. Näiden etuvetoisten uutuuksien hinnat alkaen: Tiguan eHybrid 180 kW (245 hv) DSG-automaattivaihteisto 39 331,70 euroa, Tiguan Style eHybrid DSG-automaattivaihteisto 41 556,68 euroa ja Tiguan R-Line eHybrid DSG-automaattivaihteisto 43 577,49 euroa.

Volkswagen Tiguanin ladattavalla hybridiversiolla, eHybridillä, voi ajaa sähköllä paikallisesti päästöttömästi aina 130 km/h nopeuteen saakka. Toimintamatka sähköllä on noin 50 km (WLTP). Volkswagen Tiguan eHybridin tarkat tekniset tiedot tulevat saataville myöhemmin, nyt julkaistun hinnaston tekniset tiedot ovat maahantuojan ennakkoarvioita.

TSI-bensiinimoottorit

Ennakkohinnastossa on yksi TSI-bensiinimoottorivaihtoehto: 1,5 TSI 110 kW (150 hv) DSG-automaattivaihteistolla varustettuna, hinta alkaen 35 628,95 euroa. Myöhemmin saataville tulevat myös Style- ja R-Line-varustelutasot.

Mallisto täydentyy loppuvuoden aikana seuraavilla moottori- ja varustelutasoversioilla: 1,5 TSI 96 kW manuaalivaihteisto (Tiguan), 2,0 TSI 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaattivaihteisto (Tiguan, Style ja R-Line) ja 2,0 TSI 180 kW (245 hv) 4MOTION DSG-automaattivaihteisto (Style ja R-Line) sekä 2,0 TSI 235 kW (320 hv) 4MOTION DSG-automaattivaihteisto (R).

TDI-dieselmoottorit

TDI-dieselmoottorilla varustettujen versioiden ennakkomyynti aloitetaan suosituimmalla voimalinjalla: 2,0 TDI 110 kW (150 hv) 4MOTION DSG-automaattivaihteisto. Style-varustelutason hinnat alkaen 43 934,03 euroa ja R-Line puolestaan 47 479,15 euroa. , Tällä Volkswagen Tiguanin malli- ja moottoriversiolla on vetokykyä suurimmillaan peräti 2 500 kg. Perusvarusteltu versio tulee saataville myöhemmin.

Mallisto täydentyy loppuvuoden aikana vielä seuraavilla versioilla: 2,0 TDI 110 kW (150 hv) DSG-automaattivaihteisto (Tiguan, Style ja R-Line) ja 2,0 TDI 147 kW (200 hv) DSG-automaattivaihteisto (Style ja R-Line).

Varustelutasot

Tiguan

Tiguan-varustelutasossa on jo erittäin kattavat vakiovarusteet. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. led-ajovalot, mukautuva vakionopeussäädin ACC, 17” Montana-kevytmetallinvanteet, Climatronic-ilmastointi 3-aluesäädöllä, pysäköintitutkat edessä ja takana sekä lämmitettävä ohjauspyörä.

Style

Style-varustelutaso tuo mukanaan lisää niin ulko- kuin sisänäköäkin: vakiovarusteita ovat mm. uudet IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, 18” Frankfurt-kevytmetallivanteet, 10,25” mukautettava digitaalinen mittaristo (Digital Cockpit Pro) ja Ambiente-valaistus, jossa valittavissa 30 väriä. Lisäksi myös avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Access, sähkökäyttöinen takaluukku avausta ja sulkemista helpottavalla Easy Open/ Easy Close -toiminnolla, peruutuskamera ja kaistanvaihtoavustin Side Assist sekä pysäköintiavustin Park Assist.

R-Line

R-Line-varustelutaso on urheilullisempi niin ulkonäöltään kuin sisätunnelmaltaankin. R-Line-ulkonäkö muodostuu 19” Sebring-vanteista, R-Line-etu- ja takapuskureista sekä -takaspoilerista. Lisäksi ovien alareunat ovat korinväriset (muissa varustelutasoissa mustat). Sisällä musta katto tuo tunnelmaa. R-Line-vakiovarusteluun kuuluvat myös 10,25” mukautettava digitaalinen mittaristo (Digital Cockpit Pro) ja Ambiente-valaistus 30 värillä. Navigointi Discover Media puolestaan opastaa perille ja Side Assist auttaa kaistanvahdoissa.

Lisävarusteet

Ennakkomyynnin alkaessa lisävarustevalikoima ei ole koko laajuudessaan saatavana. Tarjonta tulee kuitenkin laajenemaan jo lähiviikkoina. Lisävarusteena saataville tulee mm. perävaunun kanssa peruuttamista auttava Trailer Assist ja Tiguan R -malliin saa myöhemmin esimerkiksi Akrapovic-pakoputkiston.

Uudistuneen Volkswagen Tiguanin ennakkohinnasto ja lisävarustehinnasto: http://bit.ly/VolkswagenTiguanEnnakkohinnastojaLisävarustehinnasto