Täysin uusi entistäkin tilavampi Volkswagen Passat nyt myynnissä

• Yhdeksännen sukupolven Volkswagen Passat Variantin myynti on alkanut Suomessa. Hinta alkaen 44 393,22 euroa (Comfort Business 1,5 eTSI 110 kW DSG-automaatti)
  • Uudistettu ohjaamo: suuret näytöt (12,9” tai 15”) ja selkeä valikkorakenne – käyttökokemusta kehitetty Volkswagen-asiakkaiden palautteiden perusteella
  • Erinomaista matkustusmukavuutta, entistä enemmän tilaa, hyvä äänieristys ja lisävarusteena saatava mukautuva alustanhallintajärjestelmä DCC Pro
  • Myöhemmin tulevan ladattavan hybridin (eHybrid) sähköinen toimintamatka on noin 100 km (WLTP)

Passat Variantin täysin uusi yhdeksäs sukupolvi on nyt myynnissä Suomessa. Volkswagenin klassikkomalli tekee vaikutuksen uudella aerodynaamisella suunnittelulla, korkealla laadulla ja uusilla suorituskykyisillä voimalinjoilla. Passatia on tähän mennessä myyty yli 34 miljoonaa kappaletta, mikä tekee siitä yhden Volkswagen-brändin myydyimmistä malleista. Myös Suomessa Passat on ollut jo pitkään suosittu ja teillämme liikkuukin yli 57 000 Passatia.

Uusi huippuluokan Volkswagen-kaksikko keskikokoisessa autoluokassa: Volkswagen tarjoaa tulevaisuudessa kaksi huippumodernia mallia suuren volyymin keskikokoiseen autoluokkaan - Passatin ja uuden täyssähköisen ID.7:n. Uuteen Passatiin tulee saataville kattava valikoima bensiini- (TSI), diesel- (TDI), kevythybridi- (eTSI) ja ladattava hybridi (eHybrid) -voimalinjoja.

Suomessa uuden Passat Variantin myynti on alkanut kahdella voimalinjaversiolla: 1,5 eTSI 110 kW:n bensiinimoottori kevythybriditekniikalla ja 2,0 TDI 110 kW:n dieselmoottori. Bensiinimoottori on saatavilla kahdella varustelutasolla: Comfort ja Elegance. Dieselmoottori puolestaan Elegance-varustelutasolla. Kaikki Passat Variant -mallit on aina varustettu DSG-automaattivaihteistoilla. Passat Business -mallisto on suunniteltu Suomen talvisiin olosuhteisiin, vakiovarustukseen kuuluva talvipaketti sisältää polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjauksella, lämmitettävän tuulilasin ja lämmitettävät takasivuistuimet.

Comfort Business varusteluversion vakiovarusteita ovat mm. ergoActive etuistuimet Art Velours Eco -mikrokuituverhoilulla ja hierontatoiminnolla, 12,9 tuuman infotainment-järjestelmä MIB4-ohjelmistolla, täysautomaattinen Air Care Climatronic -ilmastointi (3-alue), lämmitettävä monitoimiohjauspyörä vaihteenvalitsimilla, Side Assist (kaistanvaihtoavustin), Front Assist (hätäjarrutusjärjestelmä), Lane Assist (kaistavahti), mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja liikennemerkkien tunnistus ja risteysavustin.

Elegance-varusteluversio tuo mukanaan lisäksi mm. IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, pneumaattisen hierontatoiminnon (10-alue) eteen, sähköisesti avautuvan ja sulkeutuvan tavaratilan luukun (sis. Easy Open -toiminnon jalkaliikkeellä), muistitoiminnolla varustetun pysäköintiavustimen Park Assist Plussan ja avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Accessin.

Kaikkien aikojen suurin Passat: tilavuutensa ansiosta uusi Volkswagen rikkoo kaikki tavanomaiset luokkarajat: 50 mm pidempi akseliväli edeltäjäänsä verrattuna tarjoaa  ennen kaikkea lisää jalkatilaa takana. Huomattavasti kasvaneen tavaratilan ansiosta – 690 litraa (istuimet kaadettuna jopa 1920 litraa) – uusi Passat on täydellinen sekä yritys- että vapaa-ajan käyttöön.

Uuden sukupolven sisustus: Volkswagen on suunnitellut korkealaatuisen sisustuksen kokonaan uudelleen. Selkeästi jäsenneltyä näyttökokemusta luonnehtii 12,9 tuuman vakionäyttö, joka on saatavana lisävarusteena myös 15 tuumaisena. Teknisenä perustana toimii uusimman sukupolven modulaarinen infotainment-järjestelmä (MIB4). Uusi Passat jakaa valikkorakenteen ja graafisen muotoilun täyssähköisten ID.-mallien kanssa. Passat asettaa lisäksi uusia standardeja mukavuuden suhteen. Tämä pätee erityisesti lisävarusteena saatavilla olevan uuden mukautuvan alustanhallintajärjestelmän (DCC Pro) tapauksessa. Volkswagenissa käytetään ensimmäistä kertaa kaksiventtiilisiä iskunvaimentimia, mikä mahdollistaa epätavallisen suuren jakauman dynamiikan ja mukavuuden välillä. Erinomaista pitkien matkojen ajomukavuutta lisäävät vakiovarusteiset ergoActive-istuimet, joissa on uusi pneumaattinen painepistehierontatoiminto.

Uusi ladattava hybridi -voimalinja. Yhdeksännen sukupolven Passat Variant tuo mukanaan täysin uudelleen kehitetyn, toisen sukupolven ladattavan hybridin (eHybrid). Uuden 19,7 kWh:n akun (nettokapasiteetti) kanssa Passatilla on mahdollista ajaa jopa 100 kilometriä (WLTP) puhtaasti sähköllä. Tämä etäisyys tekee uudesta Passat Variantista sähköauton jokapäiväiseen käyttöön – tämän takaavat lisäksi lyhyet latausajat, sillä akkua voidaan nyt ladata vaihtovirtalatauspisteissä 11 kW:lla aiemman 3,6 kW:n sijaan. Passat Variant eHybridiä voidaan ensimmäistä kertaa myös pikaladata maksimissaan 50 kW teholla (DC). Lisäksi sähkömoottorin ja uuden taloudellisen turboahdetun bensiinimoottorin (1,5 TSI evo2) yhdistelmä tarjoaa noin 1 000 kilometrin kokonaistoimintamatkan. Ladattava hybridi on suunniteltu kaikille niille kuljettajille, jotka haluavat ajaa lyhyitä ja keskipitkiä matkoja sähköllä, mutta haluavat tehdä pitkiä matkoja ilman latausta.

Tulossa lisää vaihtoehtoja: Suomen Passat Variant -mallisto tulee täydentymään myöhemmin kahdella TDI-dieselversiolla sekä 4MOTION-neliveto-vaihtoehdolla. Myös R-Line varustelutaso tulee tarjolle mallistoon myöhemmin.

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen Passat Variantit saapuvat alkuvuodesta 2024. Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 4 kuukautta. Passat Variant eHybrid -versioiden asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 kolmannella neljänneksellä.

Täysin uusi Volkswagen Passat Variant hinnasto ja lisävarustehinnasto: