Täyssähköinen farmarimalli – Volkswagen ID.7 Tourer – nyt myynnissä

• Farmarimalli nyt täyssähköisenä, toimintamatkaa jopa 598 km
  • Volkswagen ID.7 Tourer Pro Elegance hinta alkaen 59 990,00 euroa
  • Uusi erittäin energiatehokas ja suorituskykyisempi sähkömoottori
  • Tavaratilaa Cargo-asennossa jopa 605 litraa
  • 15” infotainment-järjestelmä uudella ID. Software 5.0 -ohjelmistolla ja Wellness App -sovelluksella
  • Älykäs, automatisoitu ja yksilöitävä 3-alueilmastointi sähköisesti ohjatuilla ilmanohjaussuuttimilla

Suomalaiset pitävät farmarimalleista. Volkswagen vastaa tähän tarpeeseen nyt myös sähköautomallistossaan ja aloittaa täyssähköisen Volkswagen ID.7 Tourer -mallin myynnin. Erittäin energiatehokkaan sähkömoottorinsa ansiosta takavetoinen ID.7 Tourer saavuttaa jopa 598 kilometrin WLTP-toimintamatkan (Suomen varustelutaso).

Myynnin alkaessa Volkswagen ID.7 Tourer on saatavilla Pro Elegance -varustelutasolla. ID.7 Tourer Pro Elegance -mallissa on 77 kWh akku (82 kWh bruttokapasiteetti), jonka maksimilatausteho on 175 kW. Latausaika 10-80 % on pikalatauslaitteella lyhimmillään noin 28 minuuttia. Volkswagen ID.7 Tourerissa on myös älykäs akun lämmönhallintajärjestelmä. Sähkömoottori tuottaa tehoa 210 kW (286 hv) ja 545 Nm vääntöä. Volkswagen ID.7 Tourer on ensin saatavilla takavetoisena, myöhemmin mallisto täydentyy isompiakkuisella Pro S -mallilla ja nelivetoisella versiolla. Volkswagen ID.7 Tourer Pro Elegance hinta alkaen on 59 990,00 euroa.

”Suomalaiset ovat edelleen farmarikansaa ja on todella hienoa, että saamme nyt valikoimaamme täyssähköisen ID.7 Tourerin. Täyssähköinen farmarimalli on ainutlaatuinen kokoluokassaan ja tarjoaa erinomaiset tilat ja ajomukavuuden. Farmarimallin myynninaloituksen yhteydessä laskemme ID.7 Fastback -mallin hintaa 1 000 eurolla, joka on nyt 58 990 euroa. Kilpailukykyinen hinnoittelumme on osa kokonaisvaltaista malliston hallintaa Suomessa”, sanoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava liiketoimintajohtaja Tommi Iiskonmäki.

Ylemmän keskikokoluokan farmarimalli Volkswagen ID.7 Tourer on 4 961 mm pitkä, 1 536 mm korkea, 1 862 mm leveä ja sen akseliväli on 2 971 mm. Kääntöympyrä on vain 10,9 m. Tavaratilaa ID.7 Tourer tarjoaa 545 litraa, Cargo-asennossa 605 litraa ja takaistuimet alas taitettuna tavaratilaa on jopa 1 714 litraa.

Volkswagen ID.7 Tourer -malli noudattelee varustelussaan samaa logiikkaa kuin Fastback-malli. Sisällä odottavat erittäin avarat ja miellyttävät sisätilat sekä intuitiivinen ja nopeasti reagoiva 15” infotainment-järjestelmä, joka on nyt varustettu uusimalla 5.0 ohjelmistolla. Uusi ohjelmistoversio tuo mukanaan uuden Wellness App -toiminnon. Sovellus sisältää kolme eri ohjelmaa: Fresh Up, Calm Down ja Power Break. Wellness App hyödyntää mm. taustavalaistusta, audiojärjestelmää, ilmastointia, istuinhierontaa ja istuinilmastointia sekä automaattisesti säätyviä ilmastoinnin suuttimia.

Puheohjaus IDA päivittyy myöhemmin ChatGPT-toiminnolla. Uutta on myös IQ. Light led-matriisiajovalojen yhteydessä sekä edessä että takana olevat valaistut Volkswagen-logot – ensimmäistä kertaa Volkswagen-mallissa. Uutta on myös uusi ulkoväri Stonewashed Blue (lisävaruste).

Lisävarusteet ovat samat kuin Fastback-mallissa, poikkeuksena ainoastaan musta katto, joka tulee nyt vain Smart Glass -panoraamakaton yhteydessä.

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 Tourer -mallit saapuvat kesällä. Asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 toisella vuosipuoliskolla.

Volkswagen ID.7 Tourer hinnasto ja lisävarustehinnasto liitteenä.