Uusi Volkswagen Golf Alltrack 4MOTION sai hinnat

Volkswagen esitteli viime syksynä Pariisin autonäyttelyssä uuden Golf Variant Alltrackin, nelivetoisen ja monikäyttöisen Golf-perheen uuden jäsenen, jossa yhdistyvät erinomainen etenemiskyky ja jopa 1 620 litran tavaratila.

4MOTION-nelivedon lisäksi Golf Alltrackissa on 20 mm korotettu huonontien alusta moottoritilan alasuojalla. Mallin ulkoisessa olemuksessa on samoja design-elementtejä kuin isoveljessä Passat Alltrackissa: kromiset kattokaiteet, kromilistat sivuikkunoissa ja hopeanharmaa kylkilista sekä mustat pyöränkotelot. Puskurien alla on hopeanharmaa suojus, jäähdyttimensäleikkö ja ilmanottoaukko ovat kennokuvioituja.

Suomessa Golf Alltrackin moottorivaihtoehtoina ovat 132 kW (180 hv) -TSI-bensiinimoottori ja kaksi TDI-dieselversiota, joiden tehot ovat 110 kW (150 hv) ja 135 kW (184 hv). Tehokkaimpien moottoriversioiden yhteydessä (180 hv TSI ja 184 TDI) vaihteistona on 6-vaihteinen DSG-automaatti, 150 hv -TDI-moottorin yhteydessä on 6-vaihteinen käsivaihteisto.

Volkswagen Golf Alltrackissa on kattava vakiovarustelu, johon kuuluvat mm. Bi-Xenon-ajovalot, täysautomaattinen Climatronic-ilmastointi, pysäköintitutka Park Pilot, ajoprofiilin valinta, avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Access, Bluetooth, monitoimiohjauspyörä sekä värillinen monitoiminäyttö. Pidempiä matkoja ajavalle lisää mukavuutta tuovat lisävarusteena tarjolla olevat ergoActive-kuljettajanistuin ja mukautuva vakionopeudensäädin ACC.

Golf Variant Alltrackin ennakkomyynti Suomessa on alkanut. Malliston hinnat alkavat 39 096, 31 eurosta (150 hv TDI).