Uusi Volkswagen ID.3 sai hinnat

• Uudet varustelutasot: Business, Business Plus ja Business Max
  • Uusi dynaamisempi ulkomuoto sekä parantunut sisustan laatuvaikutelma
  • Kaksi akkukokoa: 58 kWh ja 77 kWh, molemmissa versioissa teho 150 kW
  • Hinta alkaen 43 690,00 euroa (Business 150 kW, 58 kWh)

Vuonna 2019 esitelty Volkswagen ID.3 oli Volkswagenin ensimmäinen täyssähköautomalli, jonka perustana käytettiin MEB-alustarakennetta. Nyt malli on saanut kokonaisvaltaisen päivityksen. Uusi Volkswagen ID.3 on varustettu uusimmalla ohjelmistoversiolla, viimeisimmän sukupolven kuljettajaa avustavilla järjestelmillä ja dynaamisemmalla ulkomuodolla. Valikoimassa on myös uusia ulkovärejä ja sisustassa on käytetty entistä enemmän laadukkaita, kierrätettyjä ja vastuullisesti tuotettuja materiaaleja.

Uuden Volkswagen ID.3 -mallin myynti alkaa Suomessa 4.4.2023. Uudet varustelutasot ja kompakti lisävarustevalikoima tekevät täyssähköauton ostamisesta entistä vaivattomampaa. Valikoimassa on kolme erittäin kattavaa varustelutasoa: Business, Business Plus ja Business Max. Volkswagen ID.3 -mallien hintataso on Suomessa erittäin kilpailukykyinen ja esimerkiksi valmistajan kotimarkkinaan Saksaan verrattuna edullisempi varuste-erot huomioituna. Volkswagen ID.3 -mallien alkaen hinta on 43 690,00 euroa (Business 150 kW, 58 kWh).

Valittavissa on kaksi eri kokoista litiumioniakkua, nettokapasiteetit 58 kW ja 77 kW, molempien teho on aina 150 kW. Pienemmällä akulla varustetut versiot ovat viisipaikkaisia, isommalla akulla varustetut versiot puolestaan nelipaikkaisia. Kaikki malliversiot ovat takavetoisia. Kaikkia ID.3-malleja voidaan ladata kotilatauslaitteella tai julkisessa vaihtovirtalatauspisteessä 11 kW:n teholla. Tien päällä 58 kWh:n akulla varustettua ID.3 -mallia voi ladata pikalatausasemilla jopa 120 kW:n teholla, jolloin 5 % varauksesta 80 % varaukseen latausaika on vain 35 minuuttia (WLTP). Isommalla 77 kWh:n akulla varustetuissa malleissa maksimilatausteho voi olla jopa 170 kW, ja siitä löytyy tulevaisuuden varalle V2G-valmius. Pienemmällä akulla varustetun mallin toimintamatka on 425 kilometriä (WLTP) ja isommalla akulla puolestaan jopa 555 kilometriä (WLTP).

Uudessa Volkswagen ID.3 -mallissa on uudelleen suunniteltu auton etuosa jaerityisiä uusia yksityiskohtia, jotka korostavat ID.-mallistoperheen muotokieltä – mm. uusi etupuskuri, ilmanottoaukot ja uudelleen muotoiltu konepelti. Auton takaosassa on uudet kaksiosaiset, punaiset takavalot. Uusina ulkoväreinä on mm. auton muotoja korostava ja valon suunnan mukaan mukautuva Dark Olivine Green -erikoismetalliväri sekä Costa Azul -metalliväri.

Uudistuksessa on otettu huomioonmyös asiakkaiden antamia ehdotuksia. Vakiovarusteena oleva entistä suurempi 12-tuumainen kosketusnäyttö on nyt varustettu uusimmalla ohjelmistoversiolla (ID.Software 3.5). Sisustan materiaaleissa käytetään entistä enemmän laadukkaita ja vastuullisesti tuotettuja materiaaleja, jolloin myös sisustan laatuvaikutelma on parantunut. Sähköautoilijan arkea sujuvoittavat sopivista latauspysähdyksistä kertova navigoinnin reittisuunnittelu sekä helppoa lataustapahtumaa tukeva Plug&Charge -toiminto.

Maksimaalisen valotehon kaikissa ajotilanteissa tarjoavat IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot ovat saatavilla lisävarusteena. Saatavilla on myös Assistance Plus -varustepaketti (vakiovaruste Business Max), joka sisältää älykkäitä kuljettajaa avustavia järjestelmiä: osittain autonomista ajamista avustava Travel Assist parviälytoiminnolla, ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View, hätätilanneavustin Emergency Assist, kaistanvaihtoavustin Side Assist, pysäköintiavustin Park Assist Plus muistitoiminnolla ja ID.Light-älyvalo.

Lisättyä todellisuutta hyödyntävä head-up-tuulilasinäyttö sisältyy lisävarusteena saatavilla oleviin Interior Style/Interior Style Plus -varustepaketteihin (vakiovaruste Business Max).

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.3 -mallit saapuvat alkukesästä ja asiakastoimitukset alkavat tämän vuoden syksyllä.

Uusi Volkswagen ID.3 - hinnasto ja lisävarustehinnasto: https://media.volkswagen.fi/pricelists/id.3