Uusi Volkswagen ID.3 Vuoden Auto Suomessa 2021 -finalisti

Uusi Volkswagen ID.3 -täyssähköauto on yksi kuudesta finalistista Vuoden Auto Suomessa 2021 -kilpailussa. Tällä kertaa finaaliin yltäneitä automalleja yhdisti sähköinen voimalinja ja jopa kolme kuudesta finalistista on täyssähköautoja. Auto- ja liikennetoimittajat ry:n tuomaristo valitsee nyt jo seitsemättä kertaa Vuoden Auton. Tänä vuonna kilpailuun osallistui 27 uutuusmallia. Tärkeimpänä kriteerinä Vuoden Auto Suomessa -äänestyksessä on rahalle saatava vastine. Muita valintaperusteita ovat mm. ajettavuus, mukavuus, tilat, muotoilu ja tekninen edistyksellisyys sekä ympäristöystävällisyys. Merkitystä on myös auton muotoilulla ja suomalaisia ostajia kiinnostavilla varusteilla sekä eri mallivaihtoehdoilla.

Vuoden Auto Suomessa -äänestyksessä on kaksi kierrosta, joista ensimmäisellä toimittajat valitsevat kaikista uutuuksista kuusi mielenkiintoisinta toiselle kierrokselle. Ensimmäinen koeajopäivä AuLin toimittajille järjestettiin poikkeuksellisesti kaksipäiväisenä 3.-4.11. ja finalistit koeajetaan uudelleen 18.11. KymiRingin uudella moottoriradalla. Vuoden Auto Suomessa 2021 julkistetaan 27. tammikuuta järjestettävässä Auto- ja liikennegaalassa.

10 faktaa uudesta Volkswagen ID.3:sta

1. ID.3 on Volkswagenin ensimmäinen täyssähköauto, joka käyttää MEB-alustarakennetta ­– ID.3 aloittaa uuden aikakauden kuten Kupla ja Golf aikoinaan
  2. Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan – akkukoot 45 kWh, 58 kWh ja 77 kWh
  3. Jopa 290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)