• Volkswagen tuo Suomeen FastLane-varusteluversiot täyssähköisiin ID.-malleihin
  • FastLane-varusteluversiot on valmiiksi varusteltu, lisävarusteina valittavissa vain esim. ulkoväri, vanteita ja muotoilupaketteja sekä vetokoukku
  • Nopean toimituksen FastLane-varusteluversiot saatavilla takavetoisiin ID.3, ID.4 ja ID.5 -malleihin
  • FastLane-malleja saa vielä kevään ja kesän toimituksiin

Volkswagen aloitti täyssähköisten ID.-mallien FastLane-varusteluversioiden myynnin Suomessa. Nopean toimituksen valmiiksi varustellut versiot ovat nyt saatavilla täyssähköisiin takavetoisiin ID.3, ID.4 ja ID.5 -malleihin.

“Autoalaa jo pidemmän aikaa vaivannut komponenttipula erityisesti puolijohteissa jatkuu edelleen vaikkakin tilanteen arvioidaan yleisesti paranevan vuoden 2022 aikana. Erityisesti olen pahoillani jo pidempään autojaan odottaneiden asiakkaidemme puolesta, joiden toimitus viivästyy entisestään. Volkswagen-jälleenmyyjät tarjoavat nyt nykyisen tilauksen vaihtomahdollisuutta uusiin nopeamman toimituksen FastLane-varusteluversioihin. Olen erittäin iloinen, että voimme toimittaa näitä ID.-mallien uusia FastLane-varusteluversioita asiakkaillemme vielä kevään ja kesän aikana”, sanoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava vt. liiketoimintajohtaja Kari-Mikael Järvenpää.

Volkswagen vastaa uusilla varusteluversioilla komponenttipulan aiheuttamiin haasteisiin. Toimitusaikaviiveet koskevat erityisesti nykyisiä Business-varusteltuja ID.-malleja, ja näissä uusissa FastLane-varusteluversioissa ei ole varusteita, jotka aiheuttavat tällä hetkellä merkittäviä toimitusviivästyksiä. Esimerkiksi sähkökäyttöinen takaluukku ja led-matriisiajovalot ovat nyt toimitusviivästyksiä aiheuttavia varusteita.

Volkswagen-jälleenmyyjät tarjoavat asiakkailleen mahdollisuuden vaihtaa olemassa oleva tehdastilaus nopeamman toimituksen FastLane-varusteluversioon. Näin asiakas luopuu joistain komponenttipulan vuoksi heikosti saatavilla olevista varusteista mutta saa auton itselleen nopeammin. Autoja on saatavilla rajoitettu erä myös uusiin asiakastilauksiin.

Volkswagenin FastLane-varusteluversio on saatavilla seuraaviin malliversioihin: Volkswagen ID.3 – 150 kW Pro Performance, 58 kWh:n akulla (WLTP-toimintamatka 413 km*)
Volkswagen ID.4 – 128 kW Pro ja 150 kW Pro Performance, molemmat 77 kWh:n akulla (WLTP-toimintamatka 508 - 511 km*)
Volkswagen ID.5 – 128 kW Pro ja 150 kW Pro Performance, molemmat 77 kWh:n akulla (WLTP-toimintamatka 511 km*)

Volkswagenin ID.-mallien FastLane-varusteluversioiden alkaen hinnat ovat 41 100 ja 51 370 euron välillä. Näihin varusteluversioihin on myös käytettävissä valtion myöntämä täyssähköauton hankintatuki 2 000 euroa, mikäli auton kokonaishinta on alle 50 000 euroa.

Volkswagenin ID.-mallit toimitetaan hiilineutraalina tuotteena TÜV NORDin standardin TN-CC 0201 mukaisesti. Vääjäämättömät päästöt tuotannossa kompensoidaan erilaisten ympäristöprojektien avulla. Kaikki Volkswagen ID.-mallit valmistetaan Zwickaun tehtaalla.

Volkswagen ID.-mallien FastLane-varusteluversioiden hinnastot ja lisävarustehinnastot:

*Kulutus -ja toimintamatka Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn WLTP- testimenetelmän mukaisesti. Testi on tehty laboratorio-olosuhteissa noudattaen testiohjelman mukaista ajosuoritetta eikä se välttämättä kuvaa auton kulutusta normaaleissa ajotilanteissa. Ilmoitetut kulutusarvot on tarkoitettu eri automallien väliseen vertailuun. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.