Volkswagen-mallisto saa Suomessa uudet edullisemmat hinnat – nelivetoinen ID.4-sähköauto jatkossa alkaen 49 990 euroa

• Volkswagenin sähköautomallisto hinnoitellaan ja varustellaan uudelleen
  • Uudistuksen myötä ID.-mallisto on saatavilla aiempaa edullisemmin ja uudella kattavalla Elegance-varustelutasolla
  • Esimerkiksi nelivetoinen ID.4 Pro 4MOTION hinta alkaen 49 990 euroa
  • Volkswagen ID.4, ID.5 ja ID.7 -malleissa nyt myös akun pikalataamiseen esilämmitys, uusi infotainment-järjestelmä sekä uusi tehokas 210 kW sähkömoottori

Volkswagenin sähköautomallistoon tehdään mittava hinnoittelu- ja varustelu-uudistus. Muutos koskee kaikkia sähköautomalleja – Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5 ja ID.7 (pois lukien GTX-mallit). Uudet hinnat ovat voimassa toistaiseksi.

”Tällä mittavalla toimenpiteellä haluamme tuoda Volkswagenin sähköautot yhä useamman suomalaisen ulottuville. Voisi sanoa, että tämä on matkan alku kohti uutta Volkswagenia, sillä onhan Volkswagen nimensä mukaisesti tarkoitettu koko kansan autoksi”, sanoo K-Autolla Volkswagen-henkilöautoista vastaava liiketoimintajohtaja Tommi Iiskonmäki

Esimerkiksi uuden Volkswagen ID.4 Pro Basic 210 kW (286 hv) -version hinta on nyt vain 47 990 euroa ja todella kattavasti varustellun Elegance-varustelutason saa 1 000 euron lisähinnalla.

Mielenkiintoisin malliversio on varmasti nelivetoinen Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION (210 kW), jonka lisähinta takavetoiseen versioon on nyt vain 2 000 euroa. ID.4 Pro 4MOTION -version hinta laskee 3 900 euroa ja uuden Elegance-varustelun lisäetu huomioiden kokonaishintaetu asiakkaalle on jopa 6 900 euroa.

Uuden ID.3 Pro -malliston alkaen hinta on nyt puolestaan 40 620 euroa ja kattavasti varustellun Elegance-version saa niin ikään 1 000 euron lisähinnalla. Isommalla akulla varustetun ID.3 Pro S -version lisähinta on nyt vain 2 000 euroa  - Pro S Basic malliversion alkaen hinta on jatkossa vain 42 620 euroa (aikaisemmin 47 750 euroa).

Uuden Volkswagen ID.7:n mallisto muuttuu myös – jatkossa saatavilla on ainoastaan ID.7 Elegance -versio, jonka hinta on 59 990 euroa. Volkswagen ID. -malliston lippulaiva on nyt aikaisempaa Business Max -versiota paremmin varusteltu ja kuitenkin hinnaltaan vielä aiempaa edullisempi.

”Uusi Elegance-varustelutaso tarjoaa todella paljon rahalle vastinetta. Tämä yhdistettynä uuteen hinnoitteluun pystymme tarjoamaan Volkswagen-asiakkaille kokonaisetua ID.4 malleissa jopa 6 900 euroa ja ID.3 malleissa jopa huikeat 8 900 euroa”, Iiskonmäki summaa uudistusta.

Volkswagenin ID.-malliston uudet varusteluversiot korvaavat nykyiset Business-mallistot. Uudet varustelutasot ovat: Basic ja Elegance. Uudet ja entistä houkuttelevammat ja kilpailukykyiset hinnat sekä Elegance-varusteluversion erittäin kattava varustelutaso laskevat kynnystä siirtyä sähköiseen autoiluun. Volkswagen ID.4, ID.5 ja ID.7 -malleissa kaikissa on aina vakiovarusteena akun pikalatauksen esilämmitys.

Kaikkien mallien toimitusaika on tällä hetkellä hyvä ja ensimmäisiä uuden hinnoittelumallin mukaisia autoja päästään toimittamaan asiakkaille alkukeväästä 2024.

Volkswagen ID.-malliston hinnastot ja lisävarustehinnastot:

Lisätietoja:
Tommi Iiskonmäki, liiketoimintajohtaja, K Auto Oy | Volkswagen-henkilöautot, tommi.iiskonmaki@k-auto.fi, 040 580 1498

Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen, riitta.karjalainen@k-auto.fi, 040 578 3924