Volkswagenin lippulaivamalli Touareg uudistuu: uutta teknologiaa ja muotoilua

• Uudistunut Touareg: premium-luokan SUV saa uusia ominaisuuksia
  • Ensimmäinen Volkswagen, jossa interaktiiviset valot: IQ.Light HD led-matriisiajovalot
  • Uudelleensuunniteltu alusta: ajomukavuutta ja ketteryyttä
  • Auton ulkopuolen muotoilu on uusittu ja sisustan materiaaleja on parannettu entisestään

Volkswagen uudistaa lippulaivamalli Touaregin. Isomman kokoluokan SUV:ia on myyty jo yli 1,3 miljoonaa kappaletta ja se tarjoaa täydellisen yhdistelmän ajomukavuutta ja maasto-ominaisuuksia. Volkswagenin lippulaivamalli on ensimmäinen, jossa ensiesiintymisen tekevät uudelleenkehitetyt IQ.Light HD led-matriisiajovalot. Interaktiivinen valojärjestelmä tekee pimeällä ajamisesta entistä miellyttävämpää. Volkswagen on myös uudistanut sisustaa ja Innovision Cockpit -ohjaamo on päivitetty viimeisimmän sukupolven ominaisuuksilla ja ohjelmistolla. Myös auton ulkopuolella on tehty muutoksia, niin auton etu- kuin takaosaankin. Volkswagen on uudelleen kehittänyt nelivetoisen Touaregin alustaa ja se tarjoaa optimaalista mukavuutta ja maksimaalista suorituskykyä. Käytössä on nyt myös uusi kattopainosensori, joka on linkitetty alustan elektroniikkaan. Uutta on myös ajovalojen väliin integroitu led-valojuova ja takaosan punaiseksi valaistu Volkswagen logo.

Innovaatioiden pioneeri. Innovatiiviset teknologiat ovat aina saaneet ensiesittelyn Touaregissa. Isomman kokoluokan lippulaivamallista ne ovat myöhemmin siirtyneet pienemmän kokoluokan autoihin. Tällä kertaa se tarkoittaa HD-matriisiajovaloja, joissa on erittäin suuri määrä säädettäviä valopistettä – 38 432 mikrolediä.

Teknisten järjestelmien yhdistelmä. Uudistunut Touareg on varustettu uudella kattopainosensori, joka on linkitetty alustan elektroniikkaan. Edut: silloin kun auton katolla ei ole painoa, ketteryys lisääntyy. Toisaalta jos kattoteline ja kattoboksi on käytössä, sensori tunnistaa sen ja välittää tietoa avustaville järjestelmille kuten ESC-luistonestojärjestelmälle. Tämä lisää ajomukavuutta ja vakautta. Viimeisimmän sukupolven  kuljettajaa avustavat järjestelmät kuten Travel Assist -järjestelmä mahdollistavat osittain automatisoidun ajamisen jopa 250 km/h nopeuksiin saakka. Volkswagen Touaregin maksimimaalinen perävaunumassa on 3 500 kg ja saatavilla on myös perävaunun peruutusavustin Trailer Assist.

Uutta muotoilua. Uusi Touareg on heti tunnistettavissa auton uuden etu- ja takaosan muotoilusta. Edessä, jäähdyttimen säleikkö ja ajovalot ovat nyt yhtenäinen yksikkö. Erityisesti huomiota herättävät ovat vakiovarusteiset IQ.Light HD led-matriisiajovalot. Uutta on myös ajovalojen ja takavalojen väliin integroitu led-valojuova. Toinen Touaregin ainutlatuinen piirre on takaosan punaiseksi valaistu Volkswagen logo.

Bensiini, diesel ja ladattava hybridi. Volkswagen Touaregiin tulee Euroopassa saataville viisi eri moottorivaihtoehtoa. Kaikissa on 3,0-litrainen V6-moottori: yksi turboahdettu bensiinimoottori (250 kW/340 hv), kaksi dieselmoottoria (179 kW/231 hv ja 210 kW/286 hv) ja kaksi ladattavaa hybridiversiota (V6-bensiinimoottori ja sähkömoottori). Touareg eHybrid tuottaa tehoa 280 kW (381 hv) ja Touareg R eHybrid tuottaa tehoa 340 kW (462 hv). Kaikki moottoriversiot on yhdistetty kahdeksanvaihteiseen automaattivaihteistoon ja 4MOTION-nelivetojärjestelmään.