Yksi Suomen suosituimmista täyssähköautomalleista on nyt entistäkin parempi

• Uudistuneet Volkswagen ID.4 ja ID.5 -mallit saivat uusia ominaisuuksia
  • Akun esilämmitys pikalatausta varten
  • Uusi tehokkaampi sähkömoottori, samalla lisää toimintamatkaa
  • Uusi Infotainment-järjestelmä ja ID.Software 4.0 -ohjelmisto
  • Hinta alkaen 50 990,00 euroa (Volkswagen ID.4 Pro Business Edition 210 kW, akku 77 kWh)
  • Pro 4MOTION -neliveto hinta alkaen 53 890,00 euroa (Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION Business Edition 210 kW, akku 77 kWh)

Volkswagen on tehnyt merkittävän uudistuksen täyssähköisiin ID.4 ja ID.5 -malleihin. Volkswagenin täyssähköiset mallit saivat uuden tehokkaamman sähkömoottorin – moottori on sama, jota käytetään ID.7-mallissa. Tämän lisäksi uusi moottori on aiempaa energiatehokkaampi, jonka johdosta myös toimintamatkat (WLTP) ovat pidentyneet. Odotettu uutuus on myös akun esilämmitys pikalatausta varten.

Nyt uusien Volkswagen ID.4 ja ID.5 -mallien myynti on alkanut Suomessa ja alkaen hinta on 50 990,00 euroa (Volkswagen ID.4 Pro Business Edition 210 kW, akku 77 kWh). Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION -nelivedon hinta alkaen on puolestaan 53 890,00 euroa (Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION Business Edition 210 kW, akku 77 kWh).

”Asiakkaamme pääsevät nyt nauttimaan täyssähköisten suosikkimallien parannuksista. Erityisesti Suomessa toivottu ominaisuus – akun esilämmitys – on nyt vakiona. Volkswagen ID.4 ja ID.5 -mallit ovat olleet lanseerauksestaan lähtien Suomen suosituimpia täyssähköautomalleja ja uudistukset vain parantavat tuotetta entisestään”, sanoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava liiketoimintajohtaja Tommi Iiskonmäki.

Kaikkien takavetoisten malliversioiden maksimiteho on jatkossa 210 kW ja vääntömomentti 545 Nm. Uudistus on merkittävä, sillä teho on kasvanut 60 kilowattia ja vääntö peräti 235 newtonmetriä. Nelivetoisissa GTX 4MOTION -versioissa voimaa on 30 kilowattia enemmän kuin ennen (250 kW/340 Nm) ja kiihdytys 0–100 km/h onnistuu nyt 5,4 sekunnissa aiemman 6,3 sekunnin sijaan. Toimintamatka on myös kasvanut kaikissa malliversiossa. Uudistuksen jälkeen ID.4:n toimintamatka on jopa 541 kilometriä ja ID.5:ssä 551 kilometriä (Suomen vakiovarusteilla).

Takavetoisissa Volkswagen ID.4 ja ID.5 -versioissa DC-latauksen maksimiteho pysyy samana (135 kW) mutta nelivetoisissa latausteho nousee 175 kW:iin. Optimiolosuhteissa lataus 10 %:sta 80 %:iin kestää nyt 28 minuuttia ja 179 kilometriä on ladattavissa vain 10 minuutissa. Pikalatauksen esilämmitys toimii navigoinnin ollessa päällä automaattisesti tai napista päälle erikseen kytkettävänä. Käyttöä helpottaa lisäksi latausvalikon näkymä, josta näkee senhetkisen maksimilataustehon, mahdollisen maksimilataustehon lämmityksen jälkeen sekä lämmityksen vaatiman ajan.

Autojen varustelussa on myös merkittäviä parannuksia. Kaikissa malliversioissa on jatkossa 12,9-tuumainen kosketusnäyttö ja ilmastoinnin ja äänenvoimakkuuden säätimet on nyt valaistu. Infotainment-järjestelmä toimii myös entistä nopeammin ja toimintalogiikkaa on yksinkertaistettu. Myös digitaalinen mittaristo ja laajennetun todellisuuden tuulilasinäyttö on uusittu. Ajosuunnan valitsin on siirretty mittariston reunasta erilliseen viikseen, kuten ID.7-mallissa. Monitoimiohjauspyörä on lisäksi uusittu ja se sisältää mm. erillisen painikkeen ratinlämmitykselle.

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen ID.4 ja ID.5 -mallit saapuvat alkuvuodesta 2024 ja asiakastoimitukset alkavat helmikuussa 2024. Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 3-4 kuukautta.

Uudistuneiden Volkswagen ID.4 ja ID.5 -mallien hinnastot ja lisävarustehinnastot: