Emil Lindholm ja Volkswagen Hyötyautot starttaavat yhdessä Rallin SM-sarjaan 2019

Report this content

Rallin SM-sarjaan uunituoreella Volkswagen Polo GTI R5 -autolla lähtevä Emil Lindholm ja Volkswagen Hyötyautot ovat sopineet koko kauden kestävästä yhteistyöstä. Sopimuksen myötä Lindholm saa käyttöönsä myös Volkswagenin nelivetoisen kuljetuskaluston.

Rallin SM-sarjan pääluokan mielenkiintoisin autouutuus on Volkswagen Polo GTI R5. Ensimmäinen Printsportin kautta Suomeen saatu Polo tulee viime vuonna rallin SM-sarjan pääluokassa hopeaa saavuttaneen Emil Lindholmin ja kartanlukijansa Mikael Korhosen käyttöön.

Rallin SM-sarjassa sekä Ruotsin ja Suomen MM-ralleissa kauden 2019 aikana kilpaileva Lindholm ja Volkswagen Hyötyautot ovat sopineet yhteistyöstä. Sopimuksen myötä Lindholm saa käyttöönsä kilpailukaluston kuljetukseen nelivetoiset Volkswagen Crafter 4MOTION- ja Volkswagen Transporter 4MOTION-pakettiautot. Lisäksi Lindholmin omaan käyttöön tulee Volkswagen Golf Alltrack 4MOTION-nelivedolla.

”Emil on lupaava ja kilpailukykynsä osoittanut kuljettaja, jonka uraa olemme mielellämme tukemassa. Volkswagen on pakettiautojen ja erityisesti nelivetoisten pakettiautojen markkinajohtaja Suomessa. Nyt solmittu yhteistyösopimus varmistaa, että koko Emilin tiimi kulkee Volkswagenin nelivetoisilla autoilla. Emil ja rallikalusto liikkuvat niillä turvallisesti ja näyttävästi myös kilpailujen ulkopuolella”, toteaa K-Auton Volkswagen Hyötyautoista vastaava johtaja Juha-Pekka Sihvonen.

”Meillä on tosi hyvä fiilis lähteä uuteen kauteen uudella Volkswagen Pololla. Uutuudessa on toki paljon opeteltavaa niin tiimille kuin kuljettajille. Lisäksi kauden avaava Arctic Lapland Rally on kauden haastavin kilpailu. Meillä on kuitenkin Arctic-rallista viime vuodelta hyvät muistot ja uskon, että meillä on mahdollisuudet hyvään sijoitukseen”, kertoo Emil Lindholm.

”Meidän nelivetoinen kuljetuskalusto on jo ollut kovassa käytössä. Muutama testireissu on tehty ja matkassa on ollut kolmisenkymmentä rengasta, polttoainetta, varaosia ja työkaluja, joten kaikki tila on tarpeen. Kilpa-auto kulkee kuljetuskärryssä, jota nelivetoinen Volkswagen Crafter vetää todella vakaasti. Transporterissa minut yllätti kuinka henkilöautomainen ja ketterä se on ajaa raskaassakin lastissa. Väitän, että meillä on varikon komein ja toimivin kuljetuskalusto”, jatkaa Lindholm.

Lisätietoja:

Juha-Pekka Sihvonen, johtaja, Volkswagen Hyötyautot | K Auto Oy, juha-pekka.sihvonen@volkswagen.fi, puh. 040 767 0303
Emil Lindholm, emil.lindholm96@gmail.com, puh. 0400 441 917

Avainsanat: