24 Rental Network hankkii yhteiskäyttöpalveluunsa 50 uutta Volkswagen Crafter -pakettiautoa

Suomen suurin yhteiskäyttöauto-operaattori 24 Rental Network Oy laajentaa 24Rent-palveluaan ympäri Suomen hankkimalla 2,5 miljoonan euron arvosta uusia pakettiautoja. Autot toimitetaan Suomen Volkswagen Centereistä. Hankinta mahdollistaa 24Rent-palvelun nopean laajentumisen jatkumisen.

24 Rental Network pilotoi toukokuussa 2018 alkaneessa hankkeessa K-Ryhmän kanssa yhteiskäyttöautopalvelua valikoiduissa K-Raudoissa ja K-Supermarketeissa. K-Raudoissa käytössä olleet uudet Volkswagen Crafter -pakettiautot keräsivät asiakkailta kiittävää palautetta erityisesti hyvästä ajettavuudestaan ja korkeasta varustetasostaan.

Hyvien kokemusten myötä 24 Rental Network hankkii 24Rent-palveluunsa 50 uutta Volkswagen Crafteria. Uudet pakettiautot sijoitetaan maanlaajuisesti yhteiskäyttöön niitä tarvitsevien asiakkaiden lähelle. Yksi yhteiskäyttöinen pakettiauto voi viikon aikana palvella jopa kymmenien kuluttaja- ja yritysasiakkaiden kuljetustarpeita.

Nyt hankittavat henkilöauto-ajokortilla ajettavat Crafterin umpipakettiautot ovat varustettu 103 kW:n (140 hv) 2,0 TDI -dieselmoottoreilla. Crafterin suoritusteho ei laske silloinkaan kun se on lastattu täyteen, 1 050–1 200 kiloon, valitusta mallista riippuen. Autot ovat etuvetoisia, joka takaa autoille maksimaalisen tavaratilan ja helpottaa suurten tavaroiden kuormausta lastauskynnyksen ollessa normaalia matalampana. Kuljetustarpeidensa mukaan asiakkaat voivat valita kahden eri kokoisen pakettiauton – 9,9 m3 tai 14,4 m3 – väliltä.

”Volkswagen Crafterit ovat osoittautuneet asiakkaidemme vaihtelevissa käyttötilanteissa erinomaisen luotettavaksi pakettiautoiksi ja niiden henkilöautomainen käytön helppous on itsepalveluun perustuvassa jakamistaloudessa merkittävä etu. Tämän strategiaamme tukevan hankinnan myötä pystymme vihdoin vastaamaan myös yritysasiakkaidemme toiveisiin automaattivaihteisista pakettiautoista”, Matti Hänninen iloitsee.

"Volkswagen Crafterista lanseerattiin täysin uusi malli noin kaksi vuotta sitten ja se on osoittautunut erittäin suosituksi henkilöautomaisen ajattavuuden ja luotettavuutensa ansiosta. Uusi Crafter on ollut kaupallisesti suuri menestys Volkswagen Hyötyautoille ja olemme erittäin iloisia siitä, että automalli on täyttänyt myös 24Rentin vaativien asiakkaiden tarpeet. 24 Rental Networkin hyvien kokemuksiensa rohkaisemana nyt tekemä lisähankinta on koko Suomen mittakaavassa erittäin merkittävä investointi. Arvostamme yrityksen roolia yhteiskäyttöautojen edelläkävijänä, ja uskomme, että nämä uudet autot tulevat olemaan omiaan palvelemaan entistä laajempaa asiakaskuntaa", kertoo Juha-Pekka Sihvonen.

Lisätietoja:
K Auto Oy, Volkswagen Hyötyautot, johtaja Juha-Pekka Sihvonen, juha-pekka.sihvonen@volkswagen.fi, puh. 040 767 0303
24 Rental Network, toimitusjohtaja Matti Hänninen, puh. 09 4245 1481