Amarok saatavana nyt myös kuorma-autona

Uusimpana täydennyksenä Amarok-mallistoon on saapunut myös kuorma-autoversio. Volkswagen Amarok valittiin vuoden 2018 Pick-upiksi maailmassa. Viime vuonna Amarok oli Suomen kolmanneksi suosituin Pick-up-malli, 277 kappaleen rekisteröinnillä.

Kuorma-autoversio on saatavilla Amarok V6 3,0 TDI:n molempiin tehoversioihin – 150 kW tai 190 kW. Amarokin kuorma-autoversion suurin sallittu kokonaispaino on 3 510 kg ja sen vetopaino on maksimissaan 3 300 – 3 500 kg. Vaihteistoksi on valittavissa 6-vaihteinen manuaalivaihteisto alennusvaihteella ja kytkettävällä nelivedolla tai 8-vaihteinen automaattivaihteisto jatkuvatoimisella nelivedolla.

Kuorma-automuutosta varten Amarokiin tarvitaan mm. nopeudenrajoitin (89 km/h), kuorma-autojen valomääräysten mukaiset suuremmat sivuvilkut ja kaksi kappaletta lisää kuormasidontalenkkejä lavalle. Lisäksi Amarokin kuorma-autoon asennetaan taka-akseliin lisäilmajouset vahvistettujen lehtijousien lisäksi. Ajopiirturivalmius on saatavana Amarokiin tehdasasennettuna. Amarokin kuorma-autoversion ajoneuvoluokka on N2G kevyt maastokuorma-auto, ja tarvittava ajokorttiluokka on tällöin vähintään C1. Amarokin kuorma-autoversion viisi istuinpaikkaa mahdollistaa ylellisen istuinmukavuuden niin maantiellä kuin maastossakin.

Amarokin kuorma-autoversio on saatavilla Comfortline-, Highline- tai Aventura-varustelutasoilla. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. ESP-ajonvakausjärjestelmä Offroad-toiminnolla, Climatic-ilmastointi, automaattitoiminen polttoainekäyttöinen lisälämmitin, vakionopeudensäädin, monitoiminäyttö, vetokoukkuvalmius, kolme 12V-pistorasiaa sekä molempien etuistuinten korkeudensäätö ja radio Composition Media.

Amarokin kuorma-autoversion muutostyöt tehdään Suomessa yhteistyössä Truck Masters Finland Oy:n kanssa. Truck Masters tekee kaikki muutostoimenpiteisiin liittyvät testaukset ja huolehtii hyväksynnöistä. Amarokin kuorma-autojen myynnistä ja huollosta huolehtii Volkswagen-jälleenmyyjäverkosto.

Volkswagen Amarok kuorma-auton hinnat alkavat 50 300,00 eurosta (Volkswagen Amarok Comfortline 3,0 TDI, 150 kW, 4Motion, manuaalivaihteisto).

Volkswagen Amarok kuorma-autohinnasto: http://bit.ly/VolkswagenAmarokKuorma-autoHinnasto