Uusi 190 kW:n V6-huippumoottorilla varustettu Volkswagen Amarok sai hinnat

• V6-moottori, 190 kW tehoa, 580 Nm vääntöä ja overboost-toiminto
  • Amarok varustettuna uudella V6-moottorilla on markkinoiden tehokkain saksalainen Pick-up
  • Uusi huippumalli saataville Amarok Aventura- ja Highline -malliversioina

Volkswagen Amarokin Highline- ja Aventura -malliversiot tulevat mallistoon uudella huippuluokan 3,0 TDI V6 -moottorilla, jonka teho on 190 kW – lisäksi moottorissa on 10 kW:n overboost-toiminto – sekä vääntöä jopa 580 Nm. Uutena huippumallina Aventurassa on myös uusia visuaalisia elementtejä, uudet 20-tuumaiset vanteet sekä Peacock Green -metalliväri, joka on ensimmäistä kertaa saatavana Amarokiin.

Uuden Volkswagen Amarokin 3,0 TDI V6 190 kW -moottorilla varustetun mallin hinnat alkavat 68 206,28 eurosta (Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6 190 kW 4MOTION automaatti, 2920 kg).

Amarok Highlinen ja Aventuran V6-moottorit ovat segmentissään omaa luokkaansa. Moottoreissa on tehoa 258 hv (190 kW) ja overboost-toiminnon ansiosta jopa 272 hv (200 kW), joten Amarok on siirtynyt jälleen harppauksen eteenpäin verrattuna aiempaan 165 kW:n maksimitehoon. Samalla vääntömomentti on kasvanut 550:stä 580 Nm:iin. Uusi V6-moottori antaa suurimman väännön jo kierrosnopeudella 1 400–3 000 ja täysi teho saavutetaan kierrosalueella 3 250–4 000. Jatkuva 4MOTION-neliveto ja 8-vaihteinen automaattivaihteisto ovat vakiona sekä Amarok Highline- että Aventura -malleissa

Suuremmalla V6-moottorilla varustettu Amarok on uudistunut myös visuaalisesti. Esimerkkinä Amarok Aventurassa kattoverhous, pilarit ja muut kattoelementit ovat titaaninmustia. Yhdessä samanväristen nappanahkaisten istuimien kanssa ne luovat erittäin harmonisen ja houkuttelevan ulkoasun. Amarok Aventurassa on uuden huippumoottorin lisäksi vakiona 20 tuumaiset ”Talca”-vanteet. Amarokin saa myös ensimmäistä kertaa Peacock Green -metallivärillä, joka on saatavana vain 190 kW Aventuraan. Korinvärinen lavakaari korostaa mallin urheilullista kokonaisvaikutelmaa. Saatavana on myös edelleen Ravenna Blue -metalliväri, joka tuo Aventuraan ”sitä jotain” ekstraa.

Bi-Xenon-ajovalot ja led-päiväajovalot ovat uusien 190 kW V6 Amarok Highlinen ja Aventuran vakiovarusteita. Light & Sight -paketti (Coming home- ja Leaving home -saattovalo sekä lasinpyyhkimet, jotka aktivoituvat automaattisesti sateella ja säätyvät sateen voimakkuuden mukaan), etusumuvalot kulmavalotoiminnolla ja sähköisesti kääntyvät sivupeilit ovat vakiovarusteita Aventurassa ja lisävarusteena saatavana myös Highline-malliin.

Volkswagen Amarok on V6 TDI -moottorilla varustettuna todellinen voittajamalli. Tämä tosiasia sai tunnustusta myös kansainvälisen lehdistön edustajilta. Amarok äänestettiin International Pick-up -palkinnon voittajaksi jo vuonna 2010 ja jälleen vuonna 2018, mikä on ainutlaatuista tässä luokassa.

Ensimmäiset uudet 3,0 TDI V6 -moottorilla varustetut Volkswagen Amarokit saapuvat Volkswagen-jälleenmyyjille kesällä 2018.

Kaikki Suomeen tulevat Volkswagen Amarokit valmistetaan Hannoverin tehtaalla Saksassa.

Volkswagen Amarokin hinnasto ja lisävarustehinnasto:

Volkswagen Hyötyautot

Volkswagen Hyötyautot tarjoaa asiakkailleen ympäri maailmaa parhaat kuljetusratkaisut. Volkswagen-konsernin itsenäisenä brändinä Volkswagen Hyötyautot on maailmanlaajuisesti vastuussa kevyiden hyötyajoneuvojen, Transporter-, Caddy-, Crafter- ja Amarok -mallistojen kehityksestä, valmistuksesta ja myynnistä. Yhteistyössä asiakkaidensa kanssa Volkswagen Hyötyautot kehittää soveltuvia konsepteja, telematiikkaa ja logistiikkaratkaisuja säästääkseen resursseja korkeimman mahdollisen tehokkuuden saavuttamiseksi. Vuonna 2017 Volkswagen Hyötyautot myi maailmanlaajuisesti noin 498 000 kevyttä hyötyajoneuvoa, jotka tuotettiin sen Hannoverin (Saksa), Poznańin (Puola), Wrześnian (Puola) ja Pacheonin (Argentiina) tehtailla. Volkswagen Hyötyautot työllistää maailmanlaajuisesti yli 21 000 henkilöä.