Uusi Volkswagen Amarok – iso takaluukku ja paljon tilaa sen takana

• Uusi Volkswagen Amarok on vakuuttava myös auton takaosasta katsottuna
  • Muotoilun yksityiskohtia teaser-videolla

Volkswagen Hyötyautojen premium-luokan pick-up saa digitaalisen maailmanensi-iltansa 7.7.2022. Yksi sen kohokohdista on auton takaosa ja sen tavaratila ja lava yhdessä takaluukun kanssa. Uuden Amarokin mallinimi on nyt metallikohokuvioituna koko takaluukun leveydeltä.

Pick-up-mallit ovat varsinaisia kuljettamisen ihmeitä, ja siksi niitä käytetään useissa tarkoituksissa ympäri maailmaa – niin isompien tavaroiden kuljetuksiin, rakennustyömailla kuin harrastusvälineidenkin kuljettamiseen. Amarokin kantavuus on nyt maksimissaan 1,2 tonnia ja perävaunumassa on maksimissaan vakuuttavat 3,5 tonnia. Jotta kaikki tietävät, että edellä menevä auto on vaikeakulkuisessa maastossakin erittäin kuljetuskykyinen Volkswagen Amarok, sijaitsee mallinimi nyt takaluukun keskellä metallisena muotoiluelementtinä. Joissain malliversioissa mallinimi löytyy myös auton etuosasta.

Volkswagen Amarok on ollut sarjatuotannossa vuodesta 2010 lähtien. Amarokia on vuosikymmenen aikana myyty maailmanlaajuisesti yli 830 000 kappaletta. Uusimman sukupolven Amarokia tullaan valmistamaan Etelä-Afrikassa, Silvertonissa. Euroopassa uusi Amarok tulee myyntiin vuoden 2022 loppupuolella ja Suomessa vuoden 2023 alkupuolella.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Hyötyautot, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.