Uusi Volkswagen Amarok ja sen IQ.Light-led-matriisiajovalot

• Innovatiivinen led-teknologia vakiovarusteena premium-luokan pick-upissa
  • Suorituskykyiset IQ.Light-led-matriisiajovalot saatavilla lisävarusteena

Volkswagen Hyötyautojen premium-luokan pick-up saa digitaalisen maailmanensi-iltansa 7.7.2022. Uuden Volkswagen Amarokin yksi kohokohdista on sen vakiovarusteena olevat led-ajovalot.

Premium-luokan pick-up myös ajovalojen suhteen – uudessa Volkswagen Amarokissa on vakiovarusteena led-ajovalot. Lisävarusteena saataville tulevat myös IQ.Light-led-matriisiajovalot, jotka valaisevat tietä ja maastoa erinomaisesti. Vaikka nekään eivät muuta yötä päiväksi, ne tekevät ajamisesta paljon mukavampaa. Ajovalojen ominaisuuksiin kuuluvat mm. automaattinen kaukovaloavustin, kun vastaan tulee muuta liikennettä tai kun ajetaan valaistulla katualueella tai liikennevaloihin sekä kulmavalotoiminto, jossa valoa suunnataan enemmän sisäkulmalle. Nämä eivät ole pelkästään mukavuutta lisääviä vaan myös ajoturvallisuutta lisääviä ominaisuuksia.

Volkswagen Amarok on ollut sarjatuotannossa vuodesta 2010 lähtien. Amarokia on vuosikymmenen aikana myyty maailmanlaajuisesti yli 830 000 kappaletta. Uusimman sukupolven Amarokia tullaan valmistamaan Etelä-Afrikassa, Silvertonissa. Euroopassa uusi Amarok tulee myyntiin vuoden 2022 loppupuolella ja Suomessa vuoden 2023 alkupuolella.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Hyötyautot, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.