Uusiutunut Volkswagen T6.1 -mallisto sai hinnat

Report this content

Koko Volkswagen Transporter, Caravelle ja Multivan -mallisto on uudistunut. Uudistunut T6.1 ei ole vain tavallinen uusi auto, se on ainutlaatuinen hyötyautojen esikuva, joka myötä Suomen suosituin hyötyautomallisto siirtyy uuteen sukupolveen. Se on tilava, luotettava ja monitoiminen. Se on myös digitaalisempi kuin ennen. Se on mittapuu, johon muita verrataan. Uusien T6.1-mallien hinnat on julkaistu ja hinnat alkavat 31 537,30 eurosta (Volkswagen Transporter PRO –umpipakettiauto, 2,0 TDI 66 kW (90 hv), manuaalivaihteisto).

Mallistorakenne pysyy ennallaan ja mallistovalikoimassa säilyvät Transporter-umpipakettiautot, Transporter-alustapakettiautot (hinnastot julkaistaan myöhemmin), Transporter Kombi -henkilöautot, Transporter Kombi -henkilöautot korirakennukseen sekä Caravelle Trendline- ja Comfortline-varustelutasoilla ja Multivan Comfortline- ja Highline-varustelutasoilla.

Volkswagen T6.1 -mallit on varustettu 2,0 TDI-dieselmoottorilla ja ne tulevat saataville neljällä eri tehoversiolla. Pienimmät moottoriversiot 66 kW (90 hv) ja 81 kW (110 hv) ovat molemmat varustettu aina 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla ja etuvedolla. 110 kW:n (150 hv) versio on saatavilla 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla ja joko etu- tai 4MOTION-nelivedolla varustettuna tai 7-vaihteisella DSG-automaattivaihteistolla ja joko etu- tai 4MOTION-nelivedolla varustettuna. Huippuversio 146 kW:n (199 hv) teholla on saatavilla 7-vaihteisella DSG-automaattivaihteistolla ja joko etu- tai 4MOTION-nelivedolla varustettuna. Kaikki moottorit täyttävät uusimman Euro 6d TEMP EAVP -päästöstandardin.

Ulkomitat ovat pysyneet ennallaan: leveys 1 904 mm, korkeus 1 990 mm ja pituus 4 904 mm. Vakio akseliväli on 3 000 mm ja lisävarusteena saatavilla Transporter 6.1 ja Caravelle 6.1 -malleihin 3 400 mm akselivälillä. Lastaustilan pituus on akselivälistä riippuen joko 2 450–2800 mm tai 2 900–3 300 mm.

Volkswagen Hyötyautot liittää T6.1-mallit digitaaliseen maailmaan. T6.1-mallien täysin uudelleen suunniteltu ohjaamo tulee saataville ensimmäistä kertaa täysin digitaalisena. Digitaalinen mittaristo yhdistettynä viimeisimmän sukupolven infotaiment-järjestelmään tarjoaa niin kuljettajille kuin matkustajillekin uudenlaisen digitaalisen kokemuksen. We Connect Plus -palvelut ovat vakiovaruste ja myös puheohjausta voidaan käyttää.

Ohjaamon tilaratkaisuja on myös uusittu. Kojelaudassa ohjauspyörän ja mittariston takana on uusi isompi, avoin säilytyslokero, kuten myös lisälokero matkustajan puolella. A-pilareiden lähellä on uudet mukinpitimet. Älypuhelimelle on uusi isompi säilytystila, jossa puhelin voidaan ladata myös langattomasti (lisävaruste). Ilmastoinnin tuuletusluukkuja voidaan nyt säätää joka suuntaan ja samanaikaisesti joko sulkea tai avata samasta säätimestä. Ohjauspyörä on myös uusittu ja monitoimiohjauspyörä on saanut uuden view-painikkeen, jonka avulla digitaalisen mittariston näkymää on helppo muuttaa vain yhdellä painalluksella.

Volkswagenin Transporter ja Caravelle T6.1 -malleissa on ensimmäistä kertaa käytössä myös sähkömekaaninen ohjaustehostin. Järjestelmä tarjoaa kaksi tärkeää etua: toisin kuin vanhaa hydraulista järjestelmää, jonka uusi korvaa, ohjausjärjestelmää voidaan hallita tarvittaessa ja näin polttoaineenkulutusta saadaan alhaisemmaksi. Sen lisäksi hallittavuus avaa ovet uusien kuljettajaa avustavien järjestelmien käyttöönotolle. Saatavilla olevia uusia kuljettajaa avustavia järjestelmiä ovat mm. kaistanpitoavustin, kaistanvaihtoapu, pysäköintiavustin, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä ja perävaunun peruutusavustin.

Vakiovarustelu on myös entistä kattavampaa. Kaikissa malleissa on uutena vakiovarusteena mm. Radio "Composition Color" 6,5" kosketusnäytöllä, App-Connect ja WeConnect-palvelut, eCall-hätäsoitto ja sivutuuliavustin (umpinainen korirakenne) ja lukittava säilytystila 2-hengen etumatkustajanistuimen alla (umpipakettiautot) ja H7-ajovalot led-päiväajovaloilla sekä polttoainekäyttöinen lisälämmitin ajastinkellolla.

Lisävarusteena saatavilla on mallista riippuen mm. adaptiivinen vakionopeudensäädin, mukautuva alustasäätö DCC ja ajoprofiilin valinta ”Drive Select”, led-ajovalot ja -päiväajovalot sekä led-takavalot, Radio-Navigointilaite ”Discover Media” ja ”Discover Media Plus”, monitoiminäyttö ”Premium” värinäytöllä ja kuljettajan väsymyksen tunnistuksella ja lämmitettävä tuulilasi sekä uutena varusteena polttoainekäyttöisen vesilisälämmittimen ja seisontalämmittimen yhdistelmän ajastimella ja kaukosäätimellä.

Lisäksi Suomessa Volkswagen Hyötyautot tarjoaa lanseerausvaiheessa Ajotietopalvelun vuodeksi käyttöön veloituksetta. Ajotietopalvelun avulla asiakas pystyy kuljettajan sovellusta käyttämällä seuraamaan mm. auton kunto- ja huoltotietoja, omia ajoja, ajotapaa ja polttoaineenkulutusta. Sovelluksen avulla saa myös tarvittaessa välitöntä apua auton merkkivalojen etäluvun avulla.

Ensimmäiset uudet Volkswagen T6.1 -mallit saapuvat Volkswagen-jälleenmyyjille loppuvuodesta 2019.

Volkswagen T6.1 -malliston hinnastot ja lisävarustehinnastot: