Volkswagen Caddylle viisi tähteä Euro NCAP -kolaritesteissä

• Volkswagen Caddylle huippuarvosana Euro NCAP -kolaritesteissä

Huippuarvosana: viimeisimmän, viidennen sukupolven Volkswagen Caddy saavutti täydet viisi tähteä Euro NCAP -kolariturvallisuutta mittaavissa testeissä. Testit osoittivat, että Caddyn turvallisuus on huippuluokkaa ja samalla siitä on tullut yksi Volkswagen-konsernin parhaiten testissä pärjänneistä autoista. Huipputuloksen myötä uusi Caddy saavutti yhden tähden enemmän kuin edellisen sukupolven auto. Euro NCAP -testimetodeja arvioidaan kahden vuoden välein ja viime vuosina tehdyt muutokset ovat tehneet testeistä yhä vaativampia ja perusteellisempia.

Myyntimenestys Volkswagen Caddy on edennyt jo viidenteen sukupolveensa ja mallia on valmistettu maailmanlaajuisesti jo yli kolme miljoonaa kappaletta. Volkswagen Caddy saavutti kolaritesteissä täydet viisi tähteä ja on nyt yksi vuoden 2021 testien parhaiksi arvoiduista henkilöautoista. Testitulosten perusteella se asetti myös uuden korkeamman mittapuun muihin saman segmentin autoihin verrattuna.

Euro NCAP -testeissä kolariturvallisuutta mitataan useilla erilaisilla testeillä. Tehtyjen testien ja mitattujen arvojen perusteella kuljettajan ja aikuismatkustajien turvallisuustaso Caddyssä on 84 % enimmäispistemäärästä ja lapsimatkustajien turvallisuus oli 82 %. Volkswagen Caddy sai myös huppuarvosanat koskien kuljettajaa avustavia järjestelmiä, jotka myös myötävaikuttivat viiden tähden huippuarvosanaan. Passiivisen turvallisuuden alueella, uudet ominaisuudet kuten päänalueen turvatyynyt kaikilla istuinriveillä sekä sivuturvatyynyt, jotka suojaavat matkustajia sivutörmäystilanteessa edesauttoivat Caddyn saavuttamaan uuden tason Euro NCAP -testeissä. Sivutörmäyksessä keskiturvatyyny estää mahdollista kontaktia kuljettajan ja etuistuimen matkustajan välillä. Volkswagen Caddyssa on lisäksi varoitusjärjestelmä, joka varoittaa matkustajia mikäli turvavyöt eivät ole kiinnitettyinä.

Uusi viidennen sukupolven Volkswagen Caddy perustuu ensimmäistä kertaa Volkswagenin MQB-alustarakenteeseen, samaa rakennetta käytetään esimerkiksi kahdeksannen sukupolven Volkswagen Golfissa. Viimeisin kehitysversio MQB-alustarakenteesta antoi mahdollisuuden lisätä Caddyyn täysin uusia teknologioita: tehden siitä aikaisempaa monikäyttöisemmän, taloudellisemman ja turvallisemman.

Linkistä lisää tietoja Volkswagen Caddyn Euro NCAP -tuloksista:
Official VW Caddy safety ranking 2021 (euroncap.com)

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Hyötyautot, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.