Volkswagen Hyötyautoilla ennätyskuukausi elokuussa

• Volkswagen kasvatti markkinaosuuttaan ja jatkaa pakettiautojen selkeänä markkinajohtajana
  • Volkswagen-pakettiautojen markkinaosuus elokuussa peräti 32,6%

Volkswagen Hyötyautot teki elokuussa uuden kaikkien aikojen kuukausiennätyksen uusien autojen asiakasluovutuksissa. Kaikki ajoneuvoluokat huomioiden Volkswagen Hyötyautojen malleja rekisteröitiin 628 kappaletta. Näistä pakettiautoja oli 527 kpl, mikä on myös uusi kuukausiennätys. Volkswagenin markkinaosuus pakettiautoissa oli elokuussa huimat 32,6 % ja Volkswagenin etumatka seuraavaan merkkiin oli lähes 200 autoa (11,9 %-yksikköä).

Koko kuluva vuosi huomioiden Volkswagen on pakettiautojen selkeä markkinajohtaja Suomessa 24,4 % markkinaosuudella. Volkswagen jatkaa sekä automaattivaihteisten että nelivetoisten pakettiautojen markkinajohtajana. Kaikista Suomessa rekisteröidyistä automaattivaihteisista pakettiautoista useampi kuin joka kolmas (markkinaosuus 36,7 %) ja nelivetoisista pakettiautoista lähes joka toinen (markkinaosuus 46,8 %) on ollut merkiltään Volkswagen. Kaikista tänä vuonna rekisteröidyistä Volkswagen-pakettiautoista automaattivaihteisia on ollut 52,8 % ja nelivetoisia 53,3 %.

Suomen ostetuin yhtä korimallia edustava pakettiautomalli on tänäkin vuonna ollut Volkswagen Transporter 1 586 rekisteröinnillä, mikä vastaa 15,1 % markkinaosuutta Suomen kaikista pakettiautoista. Volkswagen Transportereista 963 kappaletta eli peräti 60,7 % on ollut nelivetoisia 4MOTION-malleja ja Transporter on ylivoimainen nelivetoisten pakettiautomallien markkinajohtaja Suomessa. Automaattivaihteistolla varustettuja Transportereita rekisteröitiin 775 kappaletta, mikä teki mallista myös automaattivaihteisten pakettiautojen selkeän markkinajohtajan.

"Vuosi 2019 on ollut Volkswagen Hyötyautoille kokonaisuudessaan erittäin menestyksekäs. Kesällä autojen luovutukset hidastuivat hieman, mutta vastaavasti elokuussa luovutimme asiakkaillemme ennätysmäärän autoja. Tulevaisuuskin näyttää hyvältä, sillä pian saamme myyntiin uudistuneen ja myös hinnoiltaan erittäin kilpailukykyisen Transporter 6.1-mallisarjan, jonka uskomme entisestään kasvattavan sekä Volkswagenin että erityisesti Transporterin etumatkaa Suomen hyötyautomarkkinoilla”, kertoo K-Auton Volkswagen Hyötyautoista vastaava johtaja Juha-Pekka Sihvonen.

Lähde: Bisnode / Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi

Lisätietoja: Juha-Pekka Sihvonen, johtaja, K Auto Oy | Volkswagen Hyötyautot, juha-pekka.sihvonen@volkswagen.fi, 040 767 0303.