Volkswagen Hyötyautot esittelee laajan neliveto- ja automaattimalliston Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla

Volkswagen Hyötyautojen erittäin laaja mallisto koostuu mm. pakettiautoista, tila-autoista, pikkubusseista, lava-autoista ja kevytkuorma-autoista. Volkswagen Hyötyautot on kevyiden hyötyautojen ja pakettiautojen markkinajohtaja Suomessa. Volkswagen-pakettiautojen markkinaosuus oli tammi-huhtikuussa 23,6 % ja huhtikuussa 27,6 %. Tammi-huhtikuussa rekisteröidyistä Volkswagen-pakettiautoista 55 % oli nelivetoisia 4MOTION-malleja ja 54 % oli varustettu automaattivaihteistolla.

Volkswagen Hyötyautojen messuosaston (6f2) teemana ovat 4MOTION-nelivedolla varustetut automaattivaihteiset autot, jotka on räätälöity yksilöllisiin asiakastarpeisin. Volkswagen Hyötyautojen menestysmalliston autoja hankitaan erittäin moniin käyttötarkoituksiin ja messuosastolla on useita näyttäviä esimerkkejä siitä, miten monenlaisiin tarpeisiin autoja voidaan mukauttaa.

Kuljetus-Logistiikka 2019 -messujen Volkswagen Hyötyautojen osastolla 6f2 on esillä seuraavat menestysmalliston autot:

• Volkswagen Transporter 150 kW 4MOTION DSG-automaatti, akseliväli 3400 mm. Auto on varustettu Vallilan Takomo Oy / VB Airsuspensionin ilmajousituksella.

• Volkswagen Amarok DC Aventura V6 TDI 190 kW 4MOTION automaatti SEIKEL-maastoalustalla.
    5-paikkainen kevytkuorma-auto.

• Volkswagen Caddy Maxi 110 kW 4MOTION DSG-automaatti.

• Volkswagen Crafter 35 130kW 4MOTION automaatti, akseliväli 4490 mm.

• Volkswagen Crafter 35 130 kW 4MOTION automaatti, akseliväli 4490 mm. Verhoomo Sorsa Oy:n tuottama rallin SM-sarjassa Volkswagen Polo GTI R5 -autolla kilpailevan Emil Lindholmin käytössä oleva huoltoauto.

• Volkswagen Crafter 35 130 kW 4MOTION automaatti, akseliväli 4490 mm. Hyötyautokeskuksen tuottama Hinausautokeskuksen tiepalveluauto. Autossa on mm. rengaskone ja täysi tiepalveluvarustus.

• Volkswagen Crafter 35 130 kW 4MOTION automaatti, akseliväli 4490 mm. Verhoomo Sorsa Oy:n tuottama täysin varustettu Onninen Oy:n LVI-huoltoauto.

Lisäksi osastolla on seuraavat mielenkiintoiset autot:

• Volkswagen Transporter T1 ”junakeula ”. K-Rauta Merituulen Homelite-moottorisahojen promootioauto. Erittäin hienosti entisöity, legendaarinen Transporter-mallisarjan ”kantaisä”.

• Volkswagen Polo GTI R5 -ralliauto, jolla Emil Lindholm on voittanut mm. Arctic Lapland Rallyn 2019. Emil Lindholm on itse paikalla osastolla perjantaina 10.5. ja lauantaina 11.5. kello 12-14.

Lisäksi eteläisen sisäänkäynnin ulkopuolella on nähtävillä Volkswagen Amarok DC Aventura V6 TDI 190 kW. LMS Racing Oy:n tuottama korotettu Amarok. Kokonaiskorotus (n. 100 mm) on tehty korin ja rungon välisellä korotuksella ja lisäksi jousitus ja renkaat on muutettu.

Volkswagen Hyötyautojen messuosastolla 6f2 on koko messujen ajan (9.–11.5.2019) Volkswagen Hyötyautot -organisaation ammattilaisia vastaamassa messukävijöiden kysymyksiin ja kertomassa lisää tuotteista ja palveluista.

Lisätietoja: Juha-Pekka Sihvonen, johtaja, K Auto Oy | Volkswagen Hyötyautot, juha-pekka.sihvonen@volkswagen.fi, 040 767 0303.