Volkswagen Hyötyautot ja MAN vahvasti esillä FinnMETKO-näyttelyssä

Report this content

Volkswagen Hyötyautojen laaja mallisto on vahvasti esillä FinnMETKO 2018 -näyttelyssä. Monipuolisen mallivalikoiman lisäksi messuosastolla on ensiesittelyssä kaksi huippu-uutuutta: täysin uusi Volkswagen Crafter 4MOTION-neliveto 8-vaihteisella automaattivaihteistolla sekä väkivahva Volkswagen Amarok V6 Aventura uudella 3,0 TDI 190 kW -dieselmoottorilla.

Volkswagen Crafter -mallisto on täydentynyt koko laajuuteensa. Uusi Crafter on nyt saatavilla etu-, taka- tai 4MOTION-nelivetona. Crafterin nelivetoversioon on myös saatavilla momentinmuuntimella varustettu 8-vaihteinen automaattivaihteisto. Volkswagenin 4MOTION-nelivetomallisto on markkinoiden laajimpia ja uuden Crafterin osalta neliveto on saatavilla Crafterin umpi-, alusta- paketti- ja kuorma-autoversioihin.

Amarok V6 on jatkossa entistäkin ylivoimaisempi. Amarok Highlineen ja Aventuraan saatavilla olevat uudet V6-moottorit kehittävät tehoa 258 hv (190 kW) ja overboost-toiminnon ansiosta jopa 272 hv (200 kW). Samalla vääntömomentti on kasvanut 550:stä 580 Nm:iin. Jatkuva 4MOTION-neliveto ja 8-vaihteinen automaattivaihteisto ovat vakiona sekä Amarok Highline- että Aventura -malleissa.

MAN:lla FinnMETKO 2018 -näyttelyn pääosassa on erinomainen päällirakennettavuus. Messuosastolla nähdään useita kuorma-autoja varusteltuna metsä- ja energia-alan eri käyttötarkoituksiin, esimerkiksi MAN TGS 26.500 6x6 Hydro Drive -lavetinvetäjä ja MAN TGS 33.500 haketusyksikkö. MAN TGE 3.140 4X4 -pakettiauto on varusteltu huoltoautokalustein ja sen maastokelpoisuus on varmistettu Seikel-varustepaketilla. Maailmanensi-iltansa FinnMETKOssa saa vuoden 2019 Nordic Trophy -näyttelyautosarjan ennakkosuosikki, MAN TGE ”Heritage of MAN”, jonka erikoismaalaus on täynnä huikeita yksityiskohtia.

FinnMETKO 2018 -näyttely järjestetään Jämsässä 30.8.–1.9.2018. Näyttely on avoinna päivittäin klo 9.00–17.00.

Volkswagen Hyötyautot ja MAN:in löydät osastolta nro 42.