Volkswagen Hyötyautot toimittaa Postille yli 200 Transporter-pakettiautoa

Volkswagen Hyötyautot toimittaa tämän vuoden aikana Postille yhteensä yli 200 Transporter-pakettiautoa. Toimitettavat Volkswagen Transporterit ovat oikealta ohjattavia umpipakettiautoja, jotka on suunniteltu erityisesti postinjakelun tarpeisiin. Kaikki Transporterit on varustettu 2,0 TDI 110 kW (150 hv) -dieselmoottorilla ja automaattivaihteistolla.

Autojen varustelusta on vastannut SE-Mäkinen ja ne on toteutettu Postin standardien mukaan. Myös ajoturvallisuuteen on kiinnitetty huomiota. Autojen vakiovarusteisiin kuuluvat mm. DSG-automaattivaihteisto, peruutustutkat eteen ja taakse, peruutuskamera, liukuovet, tavaratilan lämmitys ja takalasien pesimet.

"Volkswagen Transporter on Suomen suosituin pakettiautomalli ja Postilla on Suomen suurin hyötyautokanta, joten nämä kaksi isoa toimijaa täydentävät mainiosti toisiaan. Olemme erittäin otettuja siitä, että Posti luottaa Volkswagen Hyötyautojen laatuun ja kestävyyteen tehdessään hankintoja erittäin vaativaan ammattikäyttöön”, sanoo Volkswagen Hyötyautoista vastaava johtaja Juha-Pekka Sihvonen.

Tämän lisäksi Posti on tilannut kappaletavaraliikenteeseen useita normaalilla ohjauksella varustettuja Volkswagen Transporter -umpipakettiautoja, jotka ovat varustettu myös 2,0 TDI 110 kW (150 hv) -dieselmoottorilla ja automaattivaihteistolla. Myös nämä autot toimitetaan Postille tämän vuoden aikana.

Posti saa kalustoonsa niin ikään kahdeksan Volkswagen Crafter 2,0 TDI 130 kW (177 hv) -alustakuorma-autoa. Crafterit on varustettu Fokor Oy:n kappaletavara korilla ja Zepron ZU 750 takalaitanostimella.

Postin autokanta Suomessa on erittäin merkittävä ja se sisältää mm. yli 2 200 Volkswagen-pakettiautoa. Lähes puolet näistä on Volkswagenin huolenpitosopimuksen piirissä.

Lisätietoja: Juha-Pekka Sihvonen, johtaja, K Auto Oy | Volkswagen Hyötyautot, juha-pekka.sihvonen@volkswagen.fi, 040 767 0303