Volkswagen Hyötyautot tukemaan Karting SM -sarjaa ja autourheilun nuorisotoimintaa

Autourheilun lajiliitto AKK:n hallinnoima Karting SM -sarja saa kaudella 2019 kumppanikseen jo pitkään muiden autourheilun kotimaisten SM-sarjojen kumppanina toimineen Volkswagen Hyötyautot. Yhteistyö keskittyy erityisesti nuorisotoimintaan ja sen tukemiseen sekä kehittämiseen. Jokaisessa Karting SM -osakilpailussa tullaan valitsemaan ”Kisan tsemppari”, jonka Volkswagen Hyötyautot palkitsee 250 euron arvoisella K-ryhmän lahjakortilla.

AKK:n Karting SM -sarja saa merkittävää tukea Volkswagen Hyötyautoilta kaudella 2019. Yhteistyöhön käydään Flying Finn -hengessä: tavoitteena on tukea nuorisourheilua ja auttaa nuoria saavuttamaan haaveitaan pääsystä lajin huipulle, jotta Suomessa riittää tulevaisuudessakin autourheilutähtiä.

Jokaisella SM-sarjan kuljettajalla on mahdollisuus saada Volkswagen Hyötyautoilta konkreettista tukea, sillä sarjan kaikissa viidessä osakilpailussa valitaan ”Kisan tsemppari”, jonka Volkswagen Hyötyautot palkitsee 250 euron arvoisella K-ryhmän lahjakortilla. Lisäksi yksi kuljetustarpeensa parhaiten perusteleva kuljettaja saa Volkswagen Crafterin käyttöönsä kartingin MM-kilpailuun, joka järjestetään syyskuussa Alahärmässä.

”Volkswagen Hyötyautot tarjoaa ensiluokkaista kuljetuskalustoa, jota autourheilun parissa toimivat tarvitsevat kilpailukalustosta riippumatta. Haluamme olla sekä markkinoiden että varikoiden voittaja, mutta ennen kaikkea haluamme olla tukemassa suomalaista autourheilua ja nuorisotyötä, jotka yhdistyvät kartingissa erinomaisella tavalla. Useimpien autourheilijoiden matka huipulle alkaa kartingista, ja vaikka kaikkien matka ei aivan kirkkaimmalle huipulle johtaisikaan, on karting joka tapauksessa hyvä harrastus ja tapa opetella tiimityötä ja auton käsittelyä turvallisessa ympäristössä”, kertoo K-Auton Volkswagen Hyötyautoista vastaava johtaja Juha-Pekka Sihvonen.

Karting on tunnetusti ensimmäinen ponnahduslauta eri autourheilulajeihin. Laji on säilyttänyt suosionsa ja harrastajamäärät ovat pysyneet vuosi vuodelta korkeina, mutta sen eteen on tehty kovasti töitä ja tullaan tekemään myös jatkossa.

”Vahva ja luotettava kumppaniverkosto on ollut äärimmäisen tärkeä tuki toiminnallemme. Tällä hetkellä olemme erityisen kiitollisia tuesta, jonka luottokumppanimme Volkswagen Hyötyautot antaa kartingin SM-sarjalle. Palkinnot ovat merkittäviä ja ne varmasti kannustavat kuskeja ja heidän tukijoukkojaan”, AKK:n kartingin lajipäällikkö Pekka Säynevirta sanoo tyytyväisenä.

Kartingkauden 2019 kruunaa syyskuun alussa 6.–8.9.2019 Alahärmässä järjestettävä kartingin MM-kisa eli Flying Finn Race, joka saadaan Suomeen nyt ensimmäistä kertaa.

Lisätietoja:

Juha-Pekka Sihvonen, johtaja, Volkswagen Hyötyautot,  K Auto Oy, juha-pekka.sihvonen@volkswagen.fi, puh. 040 767 0303
Pekka Säynevirta, kartingin lajipäällikkö, AKK-Motorsport ry, pekka.saynevirta@autourheilu.fi, puh. 050 381 6857