500. esteetön Volkswagen Caddy Carsport taksiliikenteeseen

Lehdistötiedote 26.1.2016

Vuonna 2008 voimaan tullut laki esteettömän taksin laatuvaatimuksista loi Suomeen uuden, esteettömän taksiluokan, 1+6 -paikkaisen monikäyttöisen tilataksin. Vuoden 2015 ekoautoksikin isojen autojen luokassa valittu Volkswagen Caddy on ollut ja on yhä tämän kokoluokan suvereeni hallitsija. Samalla autolla onnistuu turvallisesti koululaisten ja pyörätuolimatkustajien kuljetukset, siirtokuljetukset paareilla sekä isompien asiakasryhmien kuljetukset tavanomaisten kyytien lisäksi. Matkustajat kiittelevät henkilöautomaista kyytiä ja autoilijat tykkäävät näppärästä, nopeasti muunneltavasta tila-autosta, jonka käyttökustannukset ovat henkilöauton tasoa.

Carsportin esteettömän taksin muutostyö perustuu saksalaiseen Tüv:n hyväksymään varustepakettiin, joka on kehitetty suomalaiseen tarpeeseen ja taksilainsäädäntöön. Se kattaa auton takaosaan ääni- ja lämpöeristetyn syvennyksen ja tukevan, helppokäyttöisen ajoluiskan. Turvallisuus varmistetaan neljällä standardin mukaisella turvavyöllä, lisäksi matkustajalla on aina kolmipisteturvavyö.

Yhtiö varustelee vastaavia ajoneuvoja noin sata vuodessa.

Auton luovutus taksiyrittäjälle tapahtui Ylöjärvellä tiistaina 26.1.2016.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Ari Jonasson ari.jonasson@carsport.fi tai 0400-739 463.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.