Ainutlaatuinen Volkswagen Caddy TGI -maakaasuversio ja DSG-automaattivaihteisto

• Ensiesittely Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä: Caddy TGI on ensimmäinen pienemmän kokoluokan pakettiauto, joka kulkee maakaasulla ja on varustettu DSG-automaattivaihteistolla
• Saatavilla sekä lyhyellä akselivälillä että Maxina
• 1,4-litrainen bensiinimoottori, tehoa 81 kW ja kuusiportainen DSG-automaattivaihteisto

Uusi Volkswagen Caddy TGI BlueMotion on kokoluokassaan ensimmäinen auto, joka tulee saataville kaksoiskytkinvaihteistolla. Volkswagen esittelee Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä tämän täysin uuden yhdistelmän; maakaasuauton, jossa on kuusiportainen DSG-automaattivaihteisto.

Uusi Volkswagen Caddy TGI BlueMotion kulkee joko maa- tai biokaasulla. Perinteisen manuaalivaihteiston lisäksi se on nyt saatavilla ensimmäistä kertaa myös DSG-automaattivaihteistolla, joka tekee siitä ainutlaatuisen omassa segmentissään. Molemmat sekä henkilöauto- että pakettiautoversio ovat saatavilla lyhyellä akselivälillä tai Maxi-versiona.

Caddyn yhdistetty kulutus maakaasulla on 4,1 kg/100 km ja Maxi-versiossa puolestaan 4,3 kg/100 km. Pelkästään maakaasulla ajettaessa toimintamatka on noin 630 km ja Maxi-versiolla 860 km. Kuusiportaisen manuaalivaihteistolla varustetun Caddy TGI:n CO2-päästöt ovat 113g/km ja Maxi-versiossa 116 g/km. Jos Caddy TGI on varustettu DSG-automaattivaihteistolla, CO2-päästöt ovat 123 g/km ja Maxi-versiossa 126 g/km.

Uusi Caddy ja Caddy Maxi TGI BlueMotion on varustettu korkeapainetankeilla, jotka on suunniteltu erityisesti paineistetulle maakaasulle. Nämä tankit on asennettu auton alustaan, joka tarkoittaa, että tavaratilan koko pysyy samana – Caddyssä tilaa aina 3 200 litraan ja Maxissa 4 130 litraan saakka. Molemmat mallit on varustettu myös 13 litran bensiinitankilla. Caddyssä neljään lattian alla sijaitsevaan kaasutankkiin mahtuu 26 kilogrammaa maakaasua ja Maxissa puolestaan viiteen kaasutankkiin 37 kilogrammaa.

Uudet Volkswagen Caddy ja Caddy Maxi täyttävät EU6-päästöstandardit. Uusi 1,4-litran turboahdettu bensiinimoottori on suunniteltu niin, että se toimii saumattomasti yhdessä maakaasun kanssa, koska moottori on mukautettu maakaasulla ajamisen vaatimuksiin. Suunnittelijat tekivät muutoksia myös moottorinohjaukseen, katalysaattoriin ja turboahtimeen.

Caddy TGI:n maksimivääntö on 200 Nm ja suurin teho on 81 kW (110hv). Manuaalivaihteisen Caddy TGI:n huippunopeus on 174 km/h ja DSG-automaattivaihteistolla 172 km/h.

Volkswagen Caddy Maxi valittiin Suomessa vuoden ekoautoksi 2015 suurten autojen ryhmässä. Volkswagen Caddy Maxi TGI saavutti kaikista ehdokkaista korkeimmat ympäristö- ja yhteispisteet. Suomen kokonaisuutena paras ekoauto valittiin ryhmien parhaiden autojen joukosta Tekniikka Elämää Palvelemaan ry:n hallituksen äänestyksessä. Valinta perustui yhteispisteisiin, jotka saatiin yhdeksän ympäristöominaisuuden, kahden talousominaisuuden ja kahden käytännöllisyysominaisuuden perusteella sekä muihin arvioituihin näkökohtiin.

Volkswagen Caddy TGI -umpipakettiautojen hinnat alkavat 28 530,44 eurosta (Caddy 1,4 TGI 81 kW, manuaalivaihteisto) ja 30 646,67 eurosta (Caddy Maxi 1,4 TGI 81 kW, manuaalivaihteisto).

Volkswagen Caddy TGI -henkilöautojen hinnat alkavat 28 953,34 eurosta (Caddy Kombi 1,4 TGI 81 kW, manuaalivaihteisto) ja 31 156,19 eurosta (Caddy Maxi Kombi 1,4 TGI 81 kW, manuaalivaiheisto).

Ensimmäiset DGS-automaattivaihteistolla varustetut Caddy TGI:t saapuvat Suomeen kesällä 2016.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.