Crafter2Craftsmen – Volkswagen Crafter-kiertue vierailee ammatinharjoittajien luona ympäri Eurooppaa

• 42 000 kilometriä 30 maan läpi vain neljässä kuukaudessa
• Kansainvälinen tapahtuma tulee lähelle ammatinharjoittajia

Volkswagen-hyötyautot on lähettänyt uuden Volkswagen Crafterin matkalle ympäri Eurooppaa. Neljä kuukautta, 42 000 kilometriä ja 30 maata. Yhdellä kertaa – erilaisia tieolosuhteita ja ilmastoja. Tavoitteena löytää erikoisia ammatinharjoittajia jokaisesta vieraillusta maasta ja tutkia mikä heidät ajaa jatkuvasti etsimään täydellisyyttä.

Uusi Volkswagen Crafter on kehitetty erilaisten käyttäjäryhmien tarpeiden ja vaatimusten mukaisesti. Tuloksena on hyötyauto, joka on entistä käytännöllisempi, kustannustehokkaampi ja innovatiivisempi kuin koskaan – ja vastaa siten jokaiseen työmaan haasteeseen.

Carsten Sass, Saksan myyntijohtaja toteaa: "Kehitimme uuden Crafterin läheisessä yhteistyössä sen loppukäyttäjien kanssa ja kiinnitimme erityisesti huomiota laatuun. Crafter2Craftsmen-kiertueella tarkoituksemme on nyt osoittaa kuinka luotettava uusi Crafter on ja kuinka hyvin se soveltuu myös mitä erikoisempiin työtehtäviin."

Crafter2Craftsmen-kiertue lähti liikkeelle Hannoverista, Volkswagen-hyötyautojen pääkonttorista. Ensimmäisenä uusi Crafter vieraili kahvintekijä Andreas Berndtin luona. Hän paahtaa sekoittamatonta kahvia, joka tuotetaan yhdessä paikassa ja erilaisia kahvisekoituksia. Molemmissa paahtotavoissa kiinnitetään erityistä huomiota huolelliseen prosessointiin. Tämän jälkeen Crafter suuntasi Ranskaan ja Espanjaan. Matka jatkuu sieltä intohimoiseen Marokkoon ja edelleen Islantiin. Skotlannissa tavattiin säkkipillien tekijä, Alankomaissa tuulimyllyjen restauroija, Tanskassa kukkatoimittaja ja Ruotsissa kirveiden valmistaja – heitä kaikkia yhdistää täydellisyyden tavoittelu. Seuraavien kuukausien aikana uusi Crafter – kulkien matkan, joka vastaa suunnilleen maapallon kehää – käy läpi useita laatutarkastuksia.

Joulukuun 21. päivä uusi Crafter saapuu Suomeen ja Rovaniemelle. Rovaniemellä uusi Crafter käy ainakin tervehtimässä joulupukkia mutta mitä muuta silloin on luvassa – se selvinnee huomenna.

Pysy matkassa mukana ja seuraa uuden Volkswagen Crafterin matkaa läpi Euroopan sosiaalisessa mediassa (Facebook, Twitter ja Instagram) sekä Crafter2Craftsmen-sivustolla: www.crafter2craftsmen.com.

Facebook: facebook.com/crafter2craftsmen
Twitter: twitter.com/crafter2crafts
Instagram: instagram.com/volkswagen_Nutzfahrzeuge_vwn

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja Kesko-konsernia.