Entistä vahvemmat – Volkswagen-hyötyautot ja MAN-kuorma-autot yhteiskiertueella syyskuun ajan

Volkswagen-hyötyautot ja MAN-kuorma-autot nähdään ensi kertaa yhteiskiertueella Shell-liikenneasemilla syyskuussa. Kalusto esittäytyy kuitenkin ennen kiertuetta Suomen suurimmassa raskaskonealan ammattinäyttelyssä FinnMETKO 2016 -tapahtumassa Jämsässä 1.−3.9.2016.

Kuljetusalan ammattilaisilla on nyt mahdollisuus tutustua Volkswagen-konsernin vahvaan kuorma- ja pakettiautokalustoon

FinnMETKOssa on Volkswagen-hyötyautojen mallistosta ensi kertaa esillä uusi V6-moottorilla varustettu Volkswagen Amarok. Yhteiskiertueelle jatkavat mm. Volkswagen Transporter 2,0 TDI 4Motion, DSG-automaattivaihteistolla ja ilmajousilla varustettu umpipakettiauto, kuuden hengen Volkswagen Transporter Doppel -avolavamalli nosturilla ja SEIKEL-maastovarustuksella sekä Volkswagen Amarok 2,0 TDI 4Motion DSG-automaattivaihteinen puoliperävaunuyhdistelmä.

MANin osalta FinnMETKOssa ja kiertueella nähdään mm. MAN TGX 560 hv 8x4 puutavarayhdis-telmä, vaijerilaitteella ja nosturilla varustettu MAN TGS 480 hv sekä MAN TGM 4x4 maastokuorma-auto sähkölaitosvarustuksella ja nosturilla.

Kiertueautot ovat koeajettavissa Shell-liikenneasemilla 5.−23.9.2016

Koko kiertuekalustoon voi käydä tutustumassa Shell-liikenneasemilla ja koko kalusto on myös koe-ajettavissa. Kiertue alkaa Shell Jämsästä maanantaina 5.9. ja päättyy Shell Vuosaareen perjantaina 23.9. Tapahtuma on avoinna kiertuepäivinä klo 10.00−17.00. Paikan päällä on myös Kiertuerekka, jossa tarjoilu pelaa ja sauna lämpiää koko tapahtuman ajan. Kiertueen ajan jokaisella paikkakunnalla on Volkswagen-hyötyautojen ja MAN-kuorma-autojen ammattitaitoinen henkilökunta jakamassa tietoa ja vastaamassa kaikkiin kalustoa koskeviin kysymyksiin.

Kiertueaikataulu on seuraava:

ma 5.9.SHELL Jämsä                ma 12.9. SHELL Siilinjärvi         ma 19.9. SHELL Laitila

ti 6.9. SHELL Lievestuore          ti 13.9.    SHELL Ylämylly          ti 20.9. SHELL Iittala

ke 7.9. SHELL Hirvaskangas     ke 14.9.  SHELL Punkaharju     ke 21.9.  SHELL Mäntsälä

to 8.9.  SHELL Lapua                 to 15.9.   SHELL Ylöjärvi           to 22.9.  SHELL Porvoo

pe 9.9. SHELL Kokkola              pe 16.9.  SHELL Parkano         pe 23.9. SHELL Vuosaari

Kaikki kaluston huiput ovat koeajettavissa samassa paikassa:

Volkswagen Amarok 2,0 TDI 132kW 4Motion           automaatti, puoliperävaunuyhdistelmä
Volkswagen Transporter 2,0 TDI 110 kW 4Motion    DSG-automaattivaihteisto, ilmajousitettu umpipakettiauto
Volkswagen Transporter 2,0 TDI 103 kW 4Motion    kuuden hengen Doppel, avolava, nosturi, SEIKEL-maastovarusteet

MAN TGX 560 hv 8x4                                                puutavarayhdistelmä
MAN TGS 480 hv 6x4H-4 HydroDrive                       etuveto, vaijerilaitteet, nosturi
MAN TGX 560 hv                                                       välitelinen rekkaveturi, kuormattu puoliperävaunu
MAN TGM 13.290 4x4                                               maastokuorma-auto, sähkölaitosvarusteet, lava ja nosturi

Lisätietoja:
Volkswagen-hyötyautot, Janne Nieminen, gsm. 050 563 3358
MAN-kuorma-autot, Olli Ronkainen, gsm. 040 549 8969

www.volkswagen-hyotyautot.fi

www.mantruckandbus.fi

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.