Euroopan myydyin SUV uusiutuu – uudistunut Volkswagen Tiguan sähköistyy ja tarjoaa lisää dynaamista suorituskykyä

Uudistunut Volkswagen Tiguan

• Numero 1. Tiguan on Euroopan myydyin SUV ja tällä hetkellä suosituin Volkswagen-malli maailmanlaajuisesti
  • 6 miljoonaa. Jo yli 6 miljoonaa valmistettua Tiguania – Suomen teillä liikkuu lähes 11 000 Tiguania
  • eHybrid – ladattava hybridi. Volkswagen Tiguanin ladattavalla hybridiversiolla voi ajaa sähköllä aina 130 km/h nopeuteen saakka ja siten paikallisesti päästöttömästi – Volkswagen Tiguan eHybridin (180 kW / 245 hv) toimintamatka sähköllä noin 50 km (WLTP)
  • Huippuluokan suorituskykyä. Ensimmäistä kertaa saataville tuleva Volkswagen R on malliston kaikkein dynaamisin Tiguan sitten mallin lanseerauksen – Tiguan R tuottaa tehoa 235 kW (320 hv)
  • R-mallissa uusi selektiivinen vääntömomentin jakojärjestelmä. Neliveto on varustettu uudella selektiivisellä vääntömomentin jakojärjestelmällä, joka tarjoaa täysin uudenlaista dynamiikkaa SUV-luokkaan (R-Performance Torque Vectoring)
  • IQ.DRIVE Travel Assist -järjestelmällä. Mikäli kuljettaja haluaa, uudistunut Tiguan voi avustaa ohjauksessa, jarruttamisessa ja kiihdytyksissä aina 210 km/h nopeuteen saakka
  • Tiguanin liitettävyyspavelut. Uusi infotainment-järjestelmä (MIB3) pitää SUV:n liitettynä ulkomaailmaan internetin kautta jatkuvasti
  • Digitaalinen. Ilmastointia ohjataan uudenlaisten liukupainikkeiden ja kosketusnäytön avulla.
  • IQ.LIGHT. Saataville tulevat myös viimeisintä valoteknologiaa edustavat IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot
  • TDI-moottoreiden AdBlue-kaksoisruiskutus. Kaikissa TDI-moottoreissa on uusi SCR-järjestelmä, joka vähentää merkittävästi typen oksidipäästöjä – Tiguan-malliston dieselmoottorit ovat maailman puhtaimpien polttomoottoreiden joukossa
  • Uudistunut muotoilu. Uudistuneen Tiguanin muotokieli on puoleensa vetävä, ikoninen ja autenttinen. Volkswagen on hionut entisestään mallin selkeitä linjoja
  • Tiguanin kattavat voimalinjavaihtoehdot. Tiguan tarjoaa erittäin laajan valikoiman moderneja TSI-bensiinimoottoreita ja TDI-dieselmoottoreita sekä ladattavan hybridin
  • Massojen liikuttaja. Uudistunut Tiguanin tarjoaa luokkansa suurimpiin kuuluvan 2500 kg:n perävaunumassan ollen ihanteellinen kumppani myös vapaa-aikaan esimerkiksi veneiden ja hevostrailereiden kuljetukseen
  • Tilastonurkka. Suomen teillä liikkuvissa Volkswagen Tiguaneissa lähes 85 % on vetokoukku, ja noin 80 % on 4MOTION-neliveto ja noin 70 % TDI-dieselmoottori
  • Tiguan jatkaa Suomessa kolmella varustelutasolla, jotka tulevat olemaan Tiguan, Style ja R-Line. Tarkemmat tiedot Suomi-varustetasoista tulevat hinnastojen julkaisun yhteydessä elokuussa.
  • Uudistuneet Volkswagen Tiguanit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille loppusyksystä

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.