Grankulla IFK:n Volkswagen Halli nousee Kauniaisiin

VV-Autotalot Oy / Volkswagen Centerit ja Grankulla IFK Fotboll ry ovat allekirjoittaneet kolmivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena on edistää juniorijalkapalloa. Yhteistyö konkretisoituu uuden Volkswagen-jalkapallonharjoitushallin rakentamisella Kauniaisiin. Volkswagen Halli valmistuu tammikuussa 2018 Kauniaisten jäähallin viereen, laskettelurinteen juureen, osoitteeseen Vanha Turuntie 42. Volkswagen Hallin ulkomitat ovat 101 x 74 metriä.

”Nyt solmittu yhteistyösopimus Grankulla IFK Fotboll ry:n kanssa on jatkoa Volkswagenin hienolle jalkapalloperinteelle. Haluamme olla tukemassa nuorten ja perheiden liikkumista ja samalla edistää jalkapallon näkyvyyttä Suomessa. Olemme osa suomalaista jalkapalloperhettä, sanoo VV-Autotalojen asiakaskokemuksesta ja markkinoinnista vastaava Piero Silvani.

”Seurassa on hyviä valmentajia mutta jos haluat kilpailla muiden seurojen kanssa, olosuhteet täytyy olla kunnossa. Uusi halli antaa meille valmiudet kilpailla huippujoukkueiden kanssa ja antaa myös mahdollisuuden kaikille harrastelijoille pelata jalkapalloa talvisin. Tämä halli on seuran suurin hanke tähän mennessä ja tätä ei olisi ollut mahdollista toteuttaa ilman hyviä yhteistyökumppaneita. Olemme erittäin tyytyväisiä, että saimme Volkswagenin mukaan tähän joukkoon”, kertoo GrIFK Fotboll ry:n hallituksen puheenjohtaja Jan Sten.

Volkswagen panostaa jalkapalloon maailmanlaajuisesti. Volkswagen on sopinut ensi vuonna alkavan yhteistyösopimuksen Euroopan jalkapalloliiton UEFAn kanssa ja tukee myös UEFA EURO 2020 TM Euroopan-mestaruuskilpailuja, jotka EM-kisojen 60-vuotisen historian kunniaksi järjestetään ensimmäistä kertaa 13 eri maassa. Volkswagenin ”kotiseura” WfL Wolfsburg – lempinimeltään Die Wölfe (Sudet) – pelaa Saksan Bundesliigassa ja kotiottelunsa seura pelaa Volkswagen-Arenalla, jonne mahtuu 30 000 katsojaa. Suomessa VV-Auto Group Oy/Volkswagen-henkilöautot solmi aiemmin tänä vuonna yhteistyösopimuksen Suomen Palloliiton ja Veikkausliigan kanssa. Yhteistyökumppanuus kattaa miesten ja naisten A-maajoukkueet, futsal- ja nuorten maajoukkueet, Perhefutis-seurakehityshankkeen sekä Veikkausliigan.

Lisätietoja:
Piero Silvani, VV-Autotalot Oy, Head of Customer Experience, piero.silvani@vv-auto.fi, puh. 040 768 1178
Jan Sten, GrIFK Fotboll ry:n hallituksen puheenjohtaja, jan.sten@trainstation.fi, puh 050 3242 834

VV-Autotalot Oy on VV-Auto Group Oy:n tytäryhtiö. VV-Autotalot Oy:n ydinliiketoimintaa ovat Audi-, SEAT- ja Volkswagen-henkilöautojen ja Volkswagen-hyötyautojen sekä vaihtoautojen myynti, huolto ja korjaus Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Turussa.

Idrottsföreningen Kamraterna Grankulla on vuonna 1925 perustettu kaksikielinen urheiluseura. Seuran jalkapallotoimintaa harjoittaa tytäryhdistys Grankulla IFK Fotboll rf. Joukkueita on noin 20 ja pelaajia noin 700, joten toiminta koskettaa varsin suurta osaa kaupungin asukkaista. Grankulla IFK Fotboll ry:llä on junioritoimintaa kaikissa ikäryhmissä ja edustusjoukkue. Toiminnan tarkoitus on olla hyvä kasvattajaseura, joka antaa tilaa niin harrastelijoille kuin kovemmin satsaaville. Nuoret, jotka haluavat satsata ja kehittyä jalkapalloilijoina täytyy voida tehdä se omassa seurassa.