Suomen ensimmäiset Volkswagen ID.3:t luovutettu asiakkaille

• Suomen ensimmäisten ID.3-mallien luovutukset alkoivat 11.9.2020
  • Vantaalla luovutettiin Suomen ensimmäinen Volkswagen ID.3
  • Asiakasluovutukset alkoivat kaikkialla Euroopassa samana päivänä

Suomen ensimmäinen täyssähköinen Volkswagen ID.3 on luovutettu asiakkaalle. Vantaan Volkswagen Center Airportissa alkoi tänään perjantaina 11.9.2020 uusi aikakausi. Suomen ensimmäinen Volkswagen ID.3 luovutettiin varhain aamulla Eero Perelle. Malliversioltaan Suomen ensimmäinen luovutettu auto on Volkswagen ID.3 1ST Max, joka on varustettu 58 kWh:n akulla ja tuottaa tehoa 150 kW.

Volkswagen ID.3 1ST Editionin 30 000 kappaleen erikoiserän valmistus alkoi Zwickaun tehtaalla alkuvuodesta 2020. Suomeen Volkswagen ID.3 -erikoiserän autot saapuvat useassa erässä. Ensimmäinen erä täyssähköisiä Volkswageneita saapui Suomeen 2.9.2020.

Tänään perjantaina 11.9.2020 Volkswagen on aloittanut näiden uusien täyssähköisten ID.3-mallien luovutukset asiakkailleen kaikkialla Euroopassa samaan aikaan. Suomen ensimmäisten ID.3 1ST -mallien luovutukset alkoivat myös tänään. Ensimmäisen luovutetun auton kunnia meni Vantaalle ja heti perään toinen omistaja sai autonsa Helsingin Volkswagen Centeristä.

”Volkswagenin uusi sähköinen aikakausi on nyt alkanut virallisesti uusien ensimmäisten autojen luovutusten myötä. Olemme kaikki Volkswagen- ja K-perheessä erityisen innoissamme. Auton upean ajettavuuden lisäksi inspiroivaa on erityisesti se, että Volkswagen ID.3 tuotetaan CO2-neutraalisti läpi tuotantoketjun. Jokainen ID.3 luovutetaan asiakkaalle hiilidioksidineutraalina”, kertoo Volkswagenista vastaava johtaja Mikko Mykrä.

Ensimmäisiin toimitettaviin autoihin sisältyy kolmea eri malliversiota: ID.3 1ST, 1ST Plus ja 1ST Max. Luovutettavien autojen ulkovärit ovat turkoosi, kaksi eri harmaan sävyä ja valkoinen. Uusien täyssähköisten ID.3 -mallien omistajat sijoittuvat maantieteellisesti ympäri Suomen. Ensimmäisen erän omistajista noin 30 % asuu pääkaupunkiseudulla ja loput 70 % muualla Suomessa.

Suomessa Volkswagenin täyssähköauto ID.3:n myynti alkoi kesäkuussa 1ST-lanseerausmalleilla. Nyt kaikki Suomen ennakkovaraajat ovat käyttäneet osto-oikeutensa ja kiintiön vapaat autot ovat kenen tahansa tilattavissa. Yksilöllisiä Volkswagen ID.3 1ST –erikoismalleja on vielä muutama jäljellä tämä syksyn toimitukseen. Ne kaikki on varustettu 58 kW:n akulla, jolla toimintamatka on jopa 420 km (WLTP).

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.