Suomen sähköistäminen jatkuu – Volkswagen ID.3:n uudet malliversiot

• Volkswagen ID.3 1ST -lanseerausmallien ennakkovaraajat ovat tilanneet autonsa
  • ID.3 1ST -lanseerausmalleja on vielä jäljellä, ja niitä voi nyt tilata Volkswagen-jälleenmyyjiltä
  • Seuraavaksi Suomessa tulee tilattavaksi viisi uutta erikoismallia
  • Suomessa Life, Business, Family, Tech sekä Tour -mallien myynti alkaa syksyllä

Volkswagenin täyssähköauto ID.3:n myynti alkoi kesäkuussa 1ST-lanseerausmalleilla. Nyt Suomen ennakkovaraajat ovat käyttäneet osto-oikeutensa ja kiintiön vapaat autot ovat kenen tahansa tilattavissa.

Seuraavaksi Volkswagen ID.3 -täyssähköauto jatkaa Suomen valloitusta uusilla erikoismalleilla. Erikoismalleihin on valittu varusteiksi eri kohderyhmille suosituimmiksi katsottuja varusteita ja lisävarusteita pystyy valitsemaan rajatusta valikoimasta.

Näiden viiden uuden erikoismallin varusteet ja lisävarusteet julkaistaan hinnastojen julkaisun yhteydessä syksyllä.

Saksassa alle 30 000 euroa maksavan ID.3 Pure -perusversion myynti alkaa Suomessakin alkuvuodesta 2021. ID.3 Pure on varustettu 45 kWh akulla ja sen toimintamatka on noin 330 km (WLTP).

Erikoismallit Life, Business, Family, Tech ja Tour

Volkswagen ID.3:n erikoismallit Life, Business, Family ja Tech on varustettu 58 kWh:n akulla (Pro). Sähkömoottori tuottaa tehoa 150 kW (204 hv) ja maksimivääntö on 310 Nm. Näillä arvoilla ID.3 kiihtyy 0–100 km/h 7,3 sekunnissa. Toimintamatka on jopa 420 kilometriä (WLTP).

Volkswagen ID.3:n erikoismalli Tour on varustettu suurimmalla 77 kWh akulla (Pro S). ID.3 Tour -erikoismalli on aina nelipaikkainen ja sen toimintamatka on peräti 550 kilometriä (WLTP).

Näiden viiden uuden Volkswagen ID.3 -erikoismallin toimitukset alkavat loppuvuodesta 2020. Tänä vuonna toimitettavissa autoissa ei ole vielä aktivoituna App Connect -toimintoja eikä AR-HUD-tuulilasinäytön lisätyn todellisuuden ominaisuuksia. Nämä ominaisuudet päivitetään autoihin ohjelmistopäivityksellä vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana. Mikäli on valmis odottamaan auton toimitusta alkuvuoteen 2021 silloin autossa on jo kaikki toiminnot käytössä luovutushetkellä.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.