Täysin uusi Volkswagen Polo – myyntimenestyksen kuudes sukupolvi ylittää luokkarajoja

Kymmenen faktaa uudesta Volkswagen Polosta.

• Kuudennen sukupolven Volkswagen Polo jatkaa mallin menestystarinaa: tähän mennessä jo yli 14 miljoonaa myytyä autoa, Polo on yksi luokkansa menestyneimmistä autoista.

• Suurin Polo koskaan: uusi Polo on 4 053 mm pitkä; 94 mm pidempi akseliväli takaa erinomaisen ajomukavuuden.

• Uusi Polo on tilaihme: uudessa Polossa on nyt enemmän tilaa kaikille matkustajille. Tavaratilan tilavuus kasvoi 25 % ja on nyt 351 litraa.

• Uusi Polo astuu uuteen luokkaan myös teknologisesti: ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, katvealueen varoitin Blind Spot Detection, mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja led-ajovalot kuten Golf-kokoluokassa.

• Ensimmäinen Polo, jossa on digitaalinen mittaristo: toisen sukupolven digitaalinen mittaristo Active Info Display juhlii maailmanensi-iltaansa uudessa Polossa.

• Polo viehättää karismaattisella muotoilullaan: uusi Polo on ilmeikkään dynaaminen ja auton etuosa on maskuliininen.

• Niin kuin sinä sen haluat: Trendline, Comfortline, Highline tai GTI sekä muut varustelumahdollisuudet antavat kattavan mahdollisuuden yksilöintiin.

• Polo asettaa uudet standardit personalisointiin: 14 ulkoväriä ja 13 kojelaudan väriä antavat lähes rajattomat mahdollisuudet.

• Maa-/biokaasumalli saatavilla ensimmäistä kertaa: Suomen tuontiohjelmassa neljä bensiinimoottoria, kaksi dieselmoottoria ja yksi maa-/biokaasumoottori teholuokissa 55 kW (75 hv) – 147 kW (200 hv).

• Uusi Polo saapuu Suomeen syksyllä: saatavilla vain neliovisena mallina.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.