Uuden Volkswagen Touranin ennakkomyynti alkaa Suomessa

Lisää tilaa, turvallisuutta ja taloudellisuutta

Täysin uusi Volkswagen Touran on saanut uuden urheilullisen ilmeen. Auto on nyt rakennettu Volkswagen-konsernin modulaariselle pohjarakenteelle eli MQB-alustalle. Uusi alustaratkaisu mahdollistaa uuteen Touraniin aiempaa 113 mm pidemmän akselivälin ja lyhyet ylitykset. Auton ulkomitat kasvavat nykyisestä, pituutta tulee lisää 130 mm ja leveyttä 41 mm. Auto myös madaltuu 6 mm. Kasvaneesta koosta huolimatta uuden Volkswagen Touranin paino laskee jopa 62 kg.

Tarjolla on kuusi uutta ja taloudellista moottoria: kolme TSI-bensiinimoottoria teholuokissa 81 kW (110 hv), 110 kW (150 hv) ja 132 kW (180 hv) sekä kolme TDI-dieselmoottoria teholuokissa 81 kW (110 hv), 110 kW (150 hv) ja 140 kW (190 hv). Kaikissa moottoriversioissa on vakiovarusteena Start/Stop-toiminto sekä jarrutusenergian talteenotto. Uusien moottoreiden päästöt laskevat jopa 19 % verrattuna nykymalliin.

Uusi Volkswagen Touran tuo mukanaan luokkaansa myös laajan valikoiman edistyksellisiä kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Vakiovarusteena Touranissa on monitörmäysjarrutustoiminto, joka törmäyksen jälkeen pyrkii estämään seuraavat törmäykset ja vähentämään niiden vakavuutta. Lisävarusteena tarjolla ovat mukautuva vakionopeudensäädin ACC, ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, ruuhka-avustin Traffic Jam Assist, risteävästä liikenteestä sekä kuolleessa kulmassa olevasta ajoneuvosta varoittava kaistanvaihtoavustin Side Assist Plus sekä innovatiivinen perävaunun peruutusavustin Trailer Assist. Tarjolla on myös ennakoiva turvajärjestelmä, joka antaa suojaa onnettomuuden uhatessa. Se sulkee automaattisesti auton ikkunat ja kattoluukun sekä esikiristää ennakoivasti turvavöitä ja suorittaa ennakoivia jarrutustoimenpiteitä. Volkswagen Touraniin on saatavilla myös ajoprofiilin valintatoiminto, kolmialueinen raikkaan ja puhtaan sisäilman varmistava saastevapaa ilmastointilaite Pure Air Climatronic, sähkökäyttöinen takaluukku sekä Easy Open -tavaratilan avaustoiminto. Ajovaloiksi on valittavissa erittäin tehokkaat LED-valot. Myös Touranin infotainment-järjestelmät uudistuvat, joiden myötä tarjolle tulevat ensimmäistä kertaa Apple CarPlay, Android Auto ja Mirror-Link-ominaisuudet. Nämä palvelut välittävät tiettyjä älypuhelimen applikaatioita infotainment-järjestelmän näyttöruutuun ja tekevät puhelinsovellusten käytön helpoksi.

Volkswagen tuo nyt myös suomenkieliset valikot MIB-infotainment-järjestelmiin. Suomen kieli on valittavissa monitoiminäyttöjen, radioiden ja navigaattoreiden valikoihin. Navigaattorien puheohjausta ei ole saatavilla suomeksi.

Uusien suurempien mittojen vuoksi uusi Volkswagen Touran tarjoaa kuljettajalle ja matkustajille erinomaiset tilat. Uusi Touran on tarjolla Suomessa 5- ja 7-paikkaisina versioina. Sisätilat ovat kasvaneet merkittävästi ja ne ovat hyvin muunneltavissa sekä helppokäyttöiset mm. Sharanista tutun, istuimet au-ton lattiaan taittavan fold-flat-istuinjärjestelmän, vuoksi. Kaikissa toisen ja kolmannen penkkirivin istuimissa on Isofix-kiinnityspisteet. Uuden Volkswagen Touranin tavaratila kasvaa luokkansa suurimmaksi. Tavaratilaa uutuudessa on toisen istuinrivin takana parhaimmillaan 1040 litraa ja säilytyslokeroita autossa on kaikkiaan 47 kappaletta.

Ennakkomyynti alkaa

Suomessa uuden Volkswagen Touranin ennakkomyynti alkaa nyt ja ensimmäiset autot saapuvat maahan loppusyksystä. Bensiinimalliston hinnat alkavat 26 898,73 eurosta ja dieselmalliston 29 952,63 eurosta.

10 faktaa uudesta Volkswagen Touranista

1. Uuden Volkswagen Touranin fold-flat-istuinjärjestelmä tekee auton sisätiloista hyvin muunneltavat ja helppokäyttöiset. Kaikissa toisen ja kolmannen penkkirivin istuimissa on Isofix-kiinnityspisteet.
  2. Matkustusmukavuuden viimeistelee kolmialueinen raikkaan ja puhtaan sisäilman varmistava saastevapaa ilmastointilaite Pure Air Climatronic (vakiona Comfortline ja Highline-malleissa) sekä lisävarusteena tarjolla oleva suuri panoraamakattoluukku.
  3. Volkswagen Touranin infotainment-järjestelmät uudistuvat. Niiden myötä Touraniin tulee tarjolle ensimmäistä kertaa digitaalinen puheenvahvistin, joka vahvistaa äänentoistojärjestelmän avulla kuljettajan ja etumatkustajan ääntä matkustamon puolelle.
  4. Uuteen Volkswagen Touraniin tulevat ensimmäistä kertaa tarjolle myös Apple CarPlay, Android Auto ja MirrorLink-ominaisuudet. Volkswagen tuo nyt myös suomenkieliset valikot MIB-infotainment-järjestelmiin.
  5. Vakiovarusteena uudessa Touranissa on monitörmäysjarrutustoiminto, joka törmäyksen jälkeen pyrkii estämään seuraavat törmäykset ja vähentämään niiden vakavuutta.
  6. Auto on nyt rakennettu Volkswagen-konsernin modulaariselle pohjarakenteelle eli MQB-alustalle, mikä mahdollistaa mm. aiempaa merkittävästi suuremmat sisätilat. 5-paikkaisessa Touranissa tavaratila kasvaa 48 litraa.
  7. Uudessa 5-paikkaisessa Volkswagen Touranissa on luokkansa suurin tavaratila, 743/1040 litraa.
  8. Kasvaneesta koosta huolimatta uuden Volkswagen Touranin paino laskee jopa 62 kg.
  9. Uusien moottoreiden päästöt laskevat jopa 19 % verrattuna nykymalliin.
  10. Uusi Volkswagen Touran tarjoaa maksimaalista turvallisuutta kaikille matkustuspaikoille - autossa on peräti yhdeksän turvatyynyä.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.