Uudet Volkswagen Golf R Variant ja GTD Variant myyntiin Suomessa

Volkswagen Golfin huippumalli R nyt myyntiin Variant-versiona

Volkswagen esitteli Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä maaliskuun alussa uuden Volkswagen Golf R Variantin – ikoniksi nousseesta tehopakkauksesta tulee siis tarjolle farmariversio. Ripeimmillään se kiihtyy 0–100 km/h vain 5,1 sekunnissa. Golf R Variant on yksi harvoista urheilullisen suorituskykyisistä autoista, joissa on hyvät tilat koko perheelle. Volkswagen Golf R Variantissa on vakiovarusteena 4MOTION-neliveto, 6-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto, 18-tuumaiset vanteet sekä mm. ajotilanteen mukaan säätyvät dynaamiset Bi-Xenon -ajovalot, täysautomaattinen Climatronic-kaksialueilmas-tointi, pysäköintitutka Park Pilot, Sport-monitoimiohjauspyörä, Bluetooth, avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Access sekä varashälytin.

Golf R Variantia liikuttaa 221-kilowattinen (300 hv) turboahdettu moottori, jonka suurin vääntömomentti on 380 Nm. Mallin CO2-päästöt ovat 164 g/km. Alusta on 20 mm madallettu, ja urheilullista ajotuntumaa tuo myös progressiivinen ohjaus. Ulkoisesti Volkswagen Golf R Variantin tunnistaa mm. ilmeikkäistä R-tyylisistä puskureista, suurista ilmanottoaukoista, kromatuista kattokaiteista ja mattakromisista peilinkoteloista sekä kromatuista pakoputkenpäistä. Tavaratilan koko on 605 litraa, takaistuimet alastaitettuina jopa 1 620 litraa.

Urheilullinen, taloudellinen ja tilava: Volkswagen Golf GTD Variant

​Kirjainyhdistelmä GTD on tarkoittanut urheilullista ja taloudellista liikkumista jo vuodesta 1982. Ensi kertaa tuo logo kiinnitetään nyt Golf Variantin takaluukkuun. Tämä urheilullinen farmariversio Volkswagen Golfista yhdistää tehokkuuden ja taloudellisuuden – tehoa 2,0 TDI-moottorilla varustetussa mallissa on 135 kW (184 hv) ja vääntöä 380 Nm. 0-100 km/h se kiihtyy 7,9 sekunnissa. Golf GTD Variantin yhdistelmäkulutukseksi luvataan manuaalivaihteisena vain 4,4 l / 100 km ja automaattivaihteistolla 4,8 l / 100 km. CO2-päästöt ovat vastaavasti 115 ja 125 g/km.

Golf GTD Variantin tunnusmerkkejä ovat mm. GTD-puskurit ja hunajakennoetusäleikkö, tummat takavalot, helmalevikkeet sekä 17" vanteet. Mallissa on urheilullinen, 15 mm madallettu alusta sekä progressiivinen ohjaus. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. dynaamiset Bi-Xenon-ajovalot, täysautomaattinen Climatronic-ilmastointi, pysäköintitutka Park Pilot, nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, Bluetooth sekä Keyless Access. Tavaratilaa on käytettävissä 605 litraa ja takaistuimet alastaitettuina jopa 1 620 litraa.

Volkswagen Golf R Variantin ja Golf GTD Variantin hinnastot on julkaistu ja ennakkomyynti Suomessa alkanut. Ensimmäisiä autoja odotetaan Suomeen kesällä.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja Kesko-konsernia.