Uusi kahdeksannen sukupolven Volkswagen Golf GTI sai hinnan

Report this content
  • Kahdeksannen sukupolven 180 kW:n (245 hv) Golf GTI on taloudellinen ja teknologinen kompakti urheiluauto
  • Uudenlaista suorituskykyä linkitetyllä ajodynamiikkajärjestelmällä
  • Golf GTI:n tunnistettava tyyli on todella suosittu: vuodesta 1976 lähtien myyty yli 2,3 miljoonaa kappaletta

Digitaalisempi, verkottuneempi, terävämmin muotoiltu ja entisestään parannettu ajodynamiikka kuin koskaan aikaisemmin: uudella Golf GTI:llä Volkswagen nostaa jälleen rimaa urheilullisessa kompaktissa kokoluokassa. Volkswagen Golf GTI yhdistää maksimaalisen dynamiikan maksimaalisen ajomukavuuteen. Uusi kahdeksannen sukupolven Golf GTI on nyt saanut hinnan myös Suomessa. Uuden Volkswagen Golf GTI:n hinnat alkavat 41 241,16 eurosta (Volkswagen Golf GTI 2,0 TSI 180 kW DSG-automaattivaihteisto).

Vauhti kiihtyy uuden Volkswagen Golf -perheen ympärillä: nyt vuorossa on lippulaivamalli Golf GTI. Tämä urheilullinen malli on ollut osa Golf-perhettä jo vuodesta 1976. ”Jo yli neljän vuosikymmenen kolme kirjainta GTI on merkinnyt urheilullista ajomukavuutta ja korkean tason teknologiaa. Kiitämme asiakkaitamme yli 2,3 miljoonasta myydystä Golf GTI:stä. Uusi GTI on täynnä innovaatioita. Golf GTI tulee asettamaan uusia standardeja luokassaan ja innostamaan yhä enemmän asiakkaitamme”, kertoo Volkswagen brändin myynnistä vastaava johtaja Jürgen Stackmann.

Linkitetty ja aktiivinen ajodynamiikka

Kuten edeltäjänsä uusin Golf GTI on varustettu uraauurtavilla teknisillä ominaisuuksilla. Turboahdettu bensiinimoottori tuottaa tehoa 180 kW (245 hv) ja vääntöä 370 Nm. Ketteryyttä ja urheilullisuutta on parannettu uudella linkitetyllä ajodynamiikkajärjestelmällä. Järjestelmä koordinoi keskitetysti eri alijärjestelmien toimintoja mahdollisimman dynaamisten ajo-ominaisuuksien aikaansaamiseksi. Lisävarusteena saatava mukautuva alustansäätö DCC aktiivisella iskunvaimentimien säädöllä antaa GTI-kuljettajalle mahdollisuuden asettaa yksilölliset asetukset käyttämällä vakiovarusteista ajoprofiilinvalintatoimintoa. Tuloksena yhä tarkempi ohjaustuntuma ja ajomukavuus. Vakiovarusteita ovat myös progressiivinen ohjaus, etutasauspyörästön lukko ja urheiluistuimet kiinteällä pääntuella. Suomessa Golf GTI on aina varustettu 7-vaihteisella DSG-automaattivaihteistolla.

Digitaalinen ja innovatiivinen

Digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla näytöllä on vakiovaruste. Discover Media navigointi 10” värinäytöllä opastaa perille ja sisältää myös internet-palvelut. Uusi ominaisuus on mahdollisuus erityisen GTI-näytön aktivointiin mittaristossa. Tällöin kierrosmittari on mittariston keskellä. Uusi vakiovaruste on myös taustavalo, joka verhoaa mittaristoa ja valaisee muita sisätilojen pintoja, ja on valittavissa 30 eri värissä.

Aito GTI

Tyypilliset GTI-ominaisuudet ovat läsnä myös uudessa sukupolvessa. Klassinen ruutukuvio on saanut uuden, tuoreemman ulkoasun, ja nyt se löytyy myös uudelleen suunnitelluista urheiluistuimista. Uudessa Golfissa ei ole enää perinteistä avainkäynnistystä vaan käynnistys tapahtuu Start/Stop-painikkeesta. Painikkeessa on myös uusi yksityiskohta: se sykkii punaisena heti kun ovet on avattu ja sammuu vasta kun moottori käynnistetään. Uusi lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiurheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla on vakiovaruste. Ohjauspyörästä voidaan aktivoida myös uusin ajamista automatisoiva Travel Assist -järjestelmä (ohjaa, kiihdyttää ja jarruttaa aina 0–210 km/h nopeuksissa).

Volkswagen Golf GTI:n muotoilu sopii yhteen myös ajodynamiikan kanssa. Auton etuosan leveät ilmaottoaukot, alhaalle sijoitetut vakiovarusteiset led-performance-ajovalot ja tunnusomainen kapea nauha jäähdyttimen säleikössä ovat erityisen huomiota herättävät. Tunnusomainen koko auton leveydeltä menevä kapea nauha on ensimmäistä kertaa valaistu led-valoilla. Auton takaosassa kattospoileri, diffuusori ja pakoputket ovat GTI:n urheilullisuuden piirteitä.

Uusi Volkswagen Golf GTI saapuu Volkswagen-jälleenmyyjille loka-marraskuussa.

Uuden Volkswagen GTI:n hinnasto ja lisävarustehinnasto:

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.