Uusi Volkswagen Arteon: virtuaalinen maailmanensi-ilta 24.6.2020

• Dynaaminen, neliovinen viistoperäinen malli uudistuu
  • Uuden toisen malliversion lanseeraus – Arteon Shooting Brake
  • Kokonaisvaltainen uudistus tuo mukanaan uusia teknologioita, mukavuutta ja kuljettajaa avustavia järjestelmiä

Arteon on Volkswagenin Gran Turismo -malli – avantgardistinen, täynnä energiaa ja taloudellisuutta. Volkswagen tarjoilee nyt ensisilmäyksen uudistuvasta Arteonista. Perinteisen Gran Turismo -mallin rinnalle saapuu myös uusi Shooting Brake -malliversio. Tämä malli on sekä dynaaminen että elegantti, ja se vakuuttaa joustavalla konseptillaan, kuten farmariauto. ”Arteonin Shooting Brake on yhdistelmä nopeutta, voimaa ja tilaa”, kertoo Volkswagenin pääsuunnittelija Klaus Bischoff.

Volkswagen esittelee uudistuneen Arteonin ja samalla ensiesittelee sen uuden, toisen malliversion. Arteon on saanut myös täysin uuden ohjaamon. Viimeisimmän sukupolven MIB3-järjestelmä tarjoaa parhaat mahdolliset liitettävyyspalvelut ja voimalinjat on myös järjestelty uudelleen.

Kaikki moottorit ovat taloudellisia, vähäpäästöisiä mutta samalla tarjoavat tehokasta vääntövoimaa. Maksimaalinen taloudellisuus saavutetaan innovatiivisilla, tulevaisuuteen suunnatuilla moottori- ja päästöteknologioilla. Tämän lisäksi Arteonissa tekevät ensiesiintymisen uusimmat kuljettajaa avustavat järjestelmät. Esimerkiksi Travel Assist on saatavilla Arteoniin ensimmäistä kertaa. Uusi Travel Assist -järjestelmä automatisoi ajamista (ohjaa, kiihdyttää ja jarruttaa) aina 0–210 km/h nopeuksissa.

Uudistuneen Arteonin ja Arteon Shooting Braken maailmanensi-ilta on 24.6.2020.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.